استان ها

کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال در کردستان

کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال در کردستان

همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار کردستان کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال در سطح استان کردستان ودر هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در ستاد مردمی نهضت جهادی کاشت یک میلیارد درخت استان کردستان که با حضور معاونت جنگل، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: نهضت درختکاری با کاشت یک میلیارد اصله نهال در طول ۴ سال در کشور آغاز می‌شود که سهم کردستان از این میزان ۱۲ میلیون نهال است.

وی با بیان اینکه نهضت نهال کاری  در راستای حفظ منابع طبیعی و افزایش سطح جنگل‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد:در هفته منابع طبیعی امسال ۷۴۰ هزار نهال در سطح استان کاشت می‌شود و امیدوارم با همکاری مردم کردستان جزو استان‌های پیشتاز در کشور باشیم.

زارعی کوشا افزود:ما نسبت به آیندگان در حفظ و ارتقاء منابع طبیعی و محیط زیست دارای مسئولیت هستیم و نهضت درختکاری یکی از راه‌های عمل به این رسالت مهم است.

استاندار کردستان همچنین در مرکز نهالستان گریزه سنندج دو اصله نهال غرس کرد.

به گفته مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از ۱۲ میلیون اصله نهالی که در نهضت بزرگ درختکاری کاشت می‌شود ۸ میلیون اصله صنوبر و مابقی از گونه‌های مختلف جنگلی خواهد بود.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا