حوادث

کرونا کودکان را فقیر کرد/بیش از یک میلیارد کودک در جهان فقیرند

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش جدید سازمان بین‌المللی کار و یونیسف ۱.۴۶ میلیارد کودک در سراسر جهان هیچ مزایایی دریافت نمی‌کنند. این سازمان عنوان کرد که بیش از ۸۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان ناچارند روزانه با ۳.۲ دلار زندگی کنند و این گزارش خواستار تشدید اقدامات حمایت اجتماعی برای محافظت از آینده کودکان جهان است.

به نقل از ویفروم،  این بیانیه گزارش جدید سازمان بین‌المللی کار (ILO) و یونیسف است که حمایت اجتماعی جهانی برای کمک به آسیب‌پذیرترین کودکان جهان را حیاتی می‌داند تا توانایی‌های بالقوه‌شان را برآورده سازند. حمایت اجتماعی کافی دسترسی به نیازهای اولیه زندگی مانند غذا، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش را افزایش می‌دهد و می‌تواند به جلوگیری از کار کودکان و ازدواج آنان کمک کند.

۵۰ میلیون کودک تا سن ۱۵ سالگی در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ از مزایای کودکی محروم شدند و این تعداد کل کودکان بدون حمایت اجتماعی در سراسر جهان را به ۱.۴۶ میلیارد افزایش داده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در همان دوره چهار ساله نرخ مزایای کودکان و خانواده در هر نقطه از جهان در رکود بوده یا کاهش یافته است.

نتایچ تحقیقات نشان داده که بارزترین کاهش در قاره آمریکا اتفاق افتاد که پوشش آن با ۶.۴ درصد کاهش از ۶۳.۸ درصد به ۵۷.۴ درصد رسید. پوشش در اروپا و آسیای مرکزی اندکی از ۸۴.۶ درصد به ۸۲.۳ درصد کاهش یافت و بین تمام مناطق، پوشش موثر در آفریقا کمترین میزان را دارد؛ جایی که این نرخ از سال ۲۰۱۶ به سختی تغییر کرده و از ۱۲.۸درصد به ۱۲.۶ درصد رسیده است. در آسیا و اقیانوسیه پوشش ثابت مانده و در حال حاضر ۱۸ درصد است.

بحران‌های متعدد آینده کودکان را تهدید می‌کند و تقریبا 2.5 میلیارد کودک در سراسر جهان به حمایت اجتماعی کافی نیاز دارند.

در این گزارش آمده است که بیش از ۸۰۰ میلیون کودک با کمتر از ۳.۲ دلار در روز و ۱.۳ میلیارد کودک با کمتر از ۵.۵ دلار در روز زندگی می‌کنند. همچنین بیش از یک میلیارد کودک در فقر زندگی می‌کنند که به‌ عنوان محرومیت از ابعاد مهم رفاه مانند بهداشت و آموزش تعریف می‌شود.

وضعیت همچنان بدتر می‌شود؛ تأثیر مداوم همه‌گیری، بحران هزینه زندگی و اختلال ناشی از درگیری و بحران آب‌وهوا، چالش‌های پیش روی کودکان جهان را افزایش می‌دهد.

این گزارش تأیید می‌کند که همه‌گیری تأثیر قابل‌ توجهی بر کودکان داشته و سال ۲۰۲۰ شاهد اولین رشد فقر کودکان در جهان برای چندین دهه‌ بودیم. البته اکثر کشورهای سراسر جهان کمک‌های اجتماعی را در پاسخ به همه‌گیری افزایش دادند.

دکمه بازگشت به بالا