استان ها

یوگا در رفع مشکلات روانی اعجاز می کند

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از استان زنجان؛  ورزش یوگا یکی از قدیمی ترین میراث های فرهنگی کشور هند می باشد که در زبان آن ها به معنی متحد کردن می باشد. فردی به نام پاتانجالی اولین اصل یوگا را در متن های هندی در ۵۰۰۰ سال قبل به ثبت رسانده است. با این ورزش علاوه بر سلامت جسمی به سلامت اخلاقی و ذهنی می توانید دست پیدا کنید.

یوگا شاخه ای از فلسفه است که با نظم و ترتیب فیزیکی و معنوی شناخته می شود. از طرفی دیگر باید بدانید که این رشته ورزشی همزمان هم جسم انسان و هم روح انسان را ارتقا می دهد. همچنین یوگا را می توانیم فرایندی برای خودشناسی توصیف کنیم.

با این پیش ذهن نزد احمد قربان زاده میرویم . کسی که در ورزش یوگا فردی شناخته شده است؛ چرا که در سالیان دور اولین فردی بود که ورزش یوگا را به استان زنجان آورد و سالیانی است که همچنان عمر خود را بپای گسترش و بسط این رشته محبوب مصروف می نماید. 

با این درآمد فرهنگی پای صحبت احمد قربان زاده ،این خبره ورزشی می نشینیم: 52

احمد قربان زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز در استان زنجان، اظهار داشت : در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و  گرانی و عوامل مختلفی که دامنگیر کشور شده ، آستانه تحمل مردم پایین آمده و مشکلات روانی متعاقب آن بالا رفته و سطح امید به زندگی کاهش یافته است.  یوگا در کاهش بیماری های ذهنی و روانی کارنامه درخشانی دارد. یوگا یک سیستم علمی و عملی برای پاکسازی جسم و ذهن بوده و با بالا بردن آستانه تحمل افراد می تواند در کاهش آلام موثر باشد.

بنیانگذار یوگا در استان زنجان می گوید : امروزه مشکلات روانی و ذهنی در کشور افزایش یافته و یوگا در رفع این بیماری ها اعجاز می کند.

رییس کمیته یوگا استان زنجان ابراز داشت: افراد با تمرین مداوم یوگا می توانند سلامت جسمی و روانی خود را بازیافت نمایند و با توسعه یوگا می توان در ساختن منابع انسانی کارامد موفق عمل کرد.

بنیانگذار یوگا استان زنجان با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری ها باید درالویت مسئولان باشد یادآور شد : توسعه یوگا و ورزش باید در رأس برنامه‌های مسئولین باشد و سرمایه گذاری در این حوزه خدمت بزرگی به جامعه است ، چرا که ریشه اغلب بیماری ها از کم تحرکی است .54​وی ادامه داد: اهمیت یوگا در حدی است که ۲۱ ژوئن در سازمان ملل به عنوان روز جهانی یوگا نامگذاری شده و سران کشورهای مختلف با حضور در میادین بزرگ شهرها  به انجام یوگا می پردازند تا بر رونق و توسعه فرهنگ سلامتی بیفزایند.

قربان زاده با اشاره به اینکه یوگا در زنجان از سال ۷۷ با نوشتن مقالات مختلف توسط وی برای آشنایی مردم آغاز شده ، گفت: برگزاری همایش ۳۰۰ نفری در سال ۱۳۸۰ و دومین همایش ۱۲۰۰ نفری در سال ۱۳۸۳ و برگزاری دوره های مختلف ، نوشتن مقالات متعدد ، راه اندازی و احیاء باشگاه های مختلف از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده و انتظار می رود مسئولان نگاه ویژه ای به یوگا داشته و در توسعه آن همت کنند.

وی اظهار داشت  : یکی از مزایای انجام یوگا، افزایش تمرکز و حافظه مغز است و تمرینات یوگا باعث می شود تا ورزشکاران روی تنفس شان نیز تمرکز داشته باشند که این کار باعث افزایش اکسیژن رسانی مغز می شود.

قربان زاده گفت : تمرینات یوگا باعث نشاط و شادابی شده و به قدرت بالایی نیاز دارد و به همین دلیل سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از طرفی یوگا یکی از رشته های ورزشی مکمل نیز شناخته می شود و بسیاری از ورزشکاران در کنار رشته اصلی خود، تمرینات یوگا را برای بهبود تنفس، کاهش اضطراب و افزایش متابولیسم بدن را نیز انجام می دهند.

وی تصریح کرد : تمرینات یوگا باعث می شود فرد شب راحت تر بخوابد و همچنین یوگا با تأثیراتی که روی مغز دارد؛ مکانیسم خواب را تنظیم کرده و آشفتگی ذهنی افراد را کاهش می دهد .

همچنین یوگا باعث کاهش فشار خون شده و ضربان قلب را آرام می کند و برای بیماران مبتلا به فشار خون و بیماران قلبی و عروقی و دیابتی، یکی از راهکارهای درمانی و ورزشی شناخته می شود و این رشته به قلب کمک می کند تا بهتر بتواند خون را به تمام قسمت های بدن پمپاژ کند.

قربان زاده خاطر نشان کرد : در حال حاضر کلاس های یوگا در مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران زنجان دایر بوده و با توجه به آغاز سال جدید و لزوم اهمیت به سلامتی جسم و روان آحاد مختلف افراد جامعه  انتظار می رود مسئولان استان با توسعه برنامه های نشاط آور به خصوص یوگا در بین مردم همت مضاعف نمایند.

انتهای پیام

خبرنگار: داود خیری

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا