اجتماعی

تثبیت دو باغ در تهران در جلسه امروز شورای شهر

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی این شورا با حداکثر این آراء تثبیت دو باغ در شهر تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در تشریح پلاک ثبتی ۲۱۰۶.۱۴۵۶.۲۱۰، گفت: این پلاک ثبتی به مساحت ۴۹۴ متر مربع در منطقه ۲۱ واقع شده و حدنصاب درختان لازم آن، ۲۱ اصله است که در حال حاضر وجود ۶۱ اصله درخت در آن گزارش شده است. بر همین اساس حد نصاب درختان لازم را دارد و در سند آن نیز یک قطعه زمین عنوان شده است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از بحث و بررسی نهایتأ با اکثریت آراء، رأی به باغ بودن این زمین داده‌اند.

وی به پلاک ثبتی ۴.۴۴۷۰.۱۸ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۳۷۵ متر مربع در منطقه ۲۱ واقع شده، حد نصاب درختان لازم آن ۱۵ اصله است که در حال حاضر وجود ۱۹ اصله درخت در آن گزارش شده است. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن این زمین داده است.

در ادامه عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: این ملک در منطقه ۲۱ واقع شده که پیشتر مالک با شهرداری تهران توافق کرده و سهمی از زمین را به شهرداری واگذار می‌کند و برای باقیمانده نیز مقرر می‌شود که ساخت و ساز در آن انجام دهد. شهرداری سهم خود را واگذار می‌کند و در آن ساختمان سازی می‌شود و هنگامی که مالک می‌خواهد سهم خود را بسازد با قانون جدید مواجه می‌شود.

در ادامه سروری نائب رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص این زمین تصریح کرد: شهرداری باید این ضرر مالک را جبران کند و بر اساس تفاهمی که انجام داده در جای دیگری زمین واگذار کند.

اعضای شورای شهر تهران پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء این پلاک ثبتی را برای بررسی بیشتر به منطقه مربوطه ارسال کردند.

شربیانی در ادامه با اشاره به پلاک ثبتی ۴.۱۸۷۴.۱ افزود: این پلاک ثبتی به مساحت ۲۷۴۰ متر مربع در منطقه ۲۱ واقع شده، حد نصاب درختان لازم را ندارد و در سند آن یک قطعه زمین عنوان شده اما بر اساس عکس‌های هوایی پوشش درختان بیش از ۵۵ درصد است؛ لذا کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران نیز با اکثریت آراء با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا