اقتصادی

حواستان باشد سرتان کلاه بنزینی نرود!

ممکن است در هنگام ورود به پمپ بنزین با کارت سوخت بیشتر از طرف مدیر جایگاه یا توصیه در مورد استفاده از لوازم جانبی مواجه شده باشید ، اما مراقب باشید چندین کارت را تعویض نکنید و از لوازم جانبی استفاده نکنید. از کلاه های تقلبی استفاده نکنید.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، افزایش دو برابری قیمت بنزین به برخی افراد این امکان را داده تا با فروش سهمیه های خود درآمد کسب کنند ، به طوری که شخصی کارت سوخت خود را با قیمت زیر 3000 مارک به صندوق دار بفروشد و اپراتور نیز با همان سود مصوب 3000 ، سوخت را به متقاضی بفروشد. تن در لیتر

اگر روی یک اینچ کوچک حساب کنیم ، اگر فرض کنیم که اپراتور برای هر بار سوخت گیری 15000 تومان درآمد کسب می کند که به طور متوسط ​​30 لیتر است و در طول روز برای 20 نفر همین کار را انجام می دهد ، حداقل در یک روز 450،000 تومان درآمد کسب می کنند. برای رفع این مشکل ، دولت اقداماتی مانند نظارت بر مصرف تاکسی ها و کامیون ها را که سهمیه بالاتری دارند ، اتخاذ کرده است ، اما گاهی اوقات دیده می شود که این امر در برخی از پمپ بنزین ها معمول است.

گاهی اوقات یک کارمند ایستگاه می تواند استفاده از مواد افزودنی سوخت را پیشنهاد کند ، اما حتی از نشان دادن یک قوطی خالی مواد افزودنی به مشتری خودداری می کند ، یا حتی می توان مشاهده کرد که قوطی های خارجی از قبل با مواد ناشناخته پر شده اند و با قیمت بالایی به مشتری فروخته می شوند. این در حالی است که مقامات بارها اظهار داشته اند که هیچ یک از اتومبیل های موجود به مواد افزودنی بنزین احتیاج ندارند و مردم نباید از این افزودنی ها و مواد افزودنی بنزین استفاده کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تأکید می کند که سوخت توزیع شده نباید دوباره پر شود ، این امر در مورد کلیه خودروها حتی خودروهای خارجی اعمال می شود و این شرکت تحویل مواد افزودنی و مواد افزودنی بنزین را در جایگاه های سوخت تأیید نمی کند.

همچنین استفاده از لوازمی که استاندارد کافی دارند توصیه نمی شود. زیرا بنزین تحویلی در کلیه جایگاههای سوخت کشور مطابق با استانداردهای شرکت ملی پالایش و پخش تولید و توزیع می شود.

فاطمه کاهی ، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ، در مورد حوادث مربوط به حادثه در جایگاه ها به مجله تفریحی زیباروز گفت: همچنین در بازرسی های گاه و بیگاه از پمپ بنزین ها ، استفاده از چندین کارت سوخت نیز در نظر گرفته شده است. و اگر موردی مورد توجه قرار گیرد ، قطعاً حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می توانند با سامانه 09627 نیز موضوع را در میان بگذارند ، افزود: اگر افرادی در این زمینه مشکلی داشته باشند و اپراتورها کارت ایستگاه را در اختیار آنها قرار ندهند ، می توانند شکایت خود را به این سامانه گزارش کرده و از ایمنی لازم برخوردار شوند. تجدید نظر خواهی آنها قطعاً ادامه خواهد داشت.

كاهی با تأكید بر اینكه ایستگاه ها ملزم به ارائه كارت سوخت به افرادی هستند كه می خواهند به صورت آزاد سوخت گیری كنند ، اظهار داشت: نظارت ویژه ای بر كار اپراتور وجود دارد اما با وجود این افراد نیز می توانند در پمپ تخلفاتی انجام دهند. بنزین را گزارش دهید.

وی در مورد استفاده از مواد افزودنی بنزین گفت: استفاده از این مواد افزودنی برای هیچ خودرویی توصیه نمی شود و شرکت ملی پخش تهیه مواد افزودنی و مواد افزودنی بنزین را تأیید نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا