اجتماعی

راه حل جدید شهرداری برای حل و فصل مشکلات پروژه‌های مشارکتی پایتخت

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران به استفاده از ظرفیت سند جامع سرمایه گذاری برای حل مشکل قراردادهای کلان مشارکتی شهرداری تهران تأکید کرد.

نوید خاصه باف در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گفت: حدود ۴۷ قرارداد کلان در حوزه سرمایه گذاری در دوره های قبل منعقد شده بود که به دلیل نبود تجربه در سازمان سرمایه گذاری، سبب شده تا قراردادها دچار اشکالات شوند.

وی گفت: در برخی قراردادها، شریک در روند اجرای پروژه تخلفاتی را انجام داده و در برخی پرونده‌ها نیز اهلیت سنجی سرمایه گذار تعیین نشده است.

خاصه باف اظهار کرد: در دوره قبل شاهد ترک فعل بودیم، به گونه‌ای که بنا به دلایل سیاسی تمام قراردادهایی را که پیش از آنان و در دوره مدیریت اسبق بود را به مسئله حقوقی تبدیل کردند، در حالیکه امکان حل و فصل وجود داشت و این مسائل سبب شده که برای عموم قراردادها و نه همه آنها این مشکلات ایجاد شده است و در حال حاضر ما از ظرفیت سند جامع سرمایه گذاری استفاده می‌کنیم تا این مشکلات را حل و فصل کنیم.

به گفته مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، براساس سند جامع این اختیار داده شده است که قبل از ارسال پرونده مشارکتی به کمیسیون ماده ۳۸ یا دادگاه، یکی از اعضای شورای شهر به اتفاق نماینده معاونت مالی و مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری،  تصمیم مدیریتی گرفته و موضوعات را با شریک‌مان حل و فصل کنیم.

خاصه باف گفت: از این ظرفیت تا کنون استفاده نشده و ما سعی در احیاء این موضوع داریم تا منافع هر دو طرف یعنی شهرداری و سرمایه گذار حفظ شود تا حقی از طرفین ضایع نشود.

وی با بیان اینکه ما باید به زبان مشترک با سرمایه گذار برسیم تا سرمایه‌ها و حقوق شهر حفظ شود، تأکید کرد: ظرفیت سازمان سرمایه گذاری به گونه‌ای است که می‌تواند با اتکا به پتانسیل های موجود در شهر، بودجه شهرداری تهران را به تنهایی پوشش دهد؛ اما سازمان باید به بلوغ خود برگردد و با عبور از روش‌های سنتی به روش‌های جدید و ابزارهای نوین مالی گرایش پیدا کند تا بتواند به شهرداری در تحقق اهداف خود کمک کند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا