استان ها

رزمایش آماده به کاری مولدهای برق فردا شنبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز در قزوین؛ یوسف اینانلو درباره این مانور گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برنامه های مختلفی برای حفظ آمادگی دستگاه های اجرایی و دستگاه های خدمات رسان پیش بینی شده که عملیاتی می شود.

اینانلو بیان کرد: رزمایش آمادگی اضطراری ژنراتورهای اضطراری استان قزوین همزمان با دهمین مانور سراسری قطع برق و ارزیابی آمادگی ژنراتور اضطراری در روز شنبه 8 آبان ماه مصادف با آغاز هفته پدافند غیرعامل برگزار می شود.

وی افزود: در این رزمایش فردا شنبه 8 آبان ماه برق 10 مرکز مهم و ضروری دولتی استان به مدت 20 دقیقه قطع می شود و در آن مدت یگان های اورژانس این مراکز در حالت آماده باش خواهند بود. . از نظر فنی ارزیابی شده است.

اینانلو +12

اینانلو یادآور شد: ژنراتورهای اضطراری نقش بسیار مهمی در چرخه برق مستمر مراکز دارند و موجب تداوم خدمات این مراکز در زمان قطع برق می شوند، لذا باید آمادگی این ژنراتورها برای همیشه آماده به کار ارزیابی شود.

معاون شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین چندین ژنراتور 50 کیلو ولت آمپر در ادارات و بخش های تجاری و تعداد زیادی ژنراتور 2000 کیلو ولت آمپر در بخش صنعتی داریم که در مدار نیز فعال هستند. آمادگی فنی برای قرار گرفتن در مدار اجباری است.

اینانلو گفت: ژنراتورهای برق در حال حاضر در بیمارستان‌ها، شرکت‌های آب و فاضلاب، استان‌ها، استانداری‌ها، خدمات‌دهندگان فعال هستند که باید همیشه آماده کار باشند.

وی تصریح کرد: در استان قزوین 130 ژنراتور در مراکز مهم و دولتی مستقر هستند. در این رزمایش 10 مرکز مهم به صورت اتفاقی به توزیع برق استان اعلام می شود و این مراکز را در لیست تمرینات این دوره قرار می دهیم. برنزه

اینانلو تصریح کرد: این ژنراتورها باید کمتر از 5 دقیقه پس از قطع برق به صورت خودکار روشن شوند و برق لازم را برای دستگاه و سیستم کامپیوتری مناسب تامین کنند در غیر این صورت این خرابی یک نکته منفی محسوب می شود. و برای رفع مشکل در گزارش نهایی منتشر خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته این رزمایش در 10 مرکز حساس و مهم استان برگزار شد که ژنراتور 8 مرکز مهم به موقع وارد دایره شد و پاسخ داد، ژنراتور دستگاه معیوب داشت و نتوانست وارد دایره شود و یک مرکز وارد دایره شد. ژنراتور برای مواقع اضطراری نداشته باشید.” از لیست حذف شد.

گرفتن

10 تیم عملیاتی در این رزمایش حضور دارند

معاون بازرگانی شرکت توزیع برق قزوین تصریح کرد: در این رزمایش 10 تیم عملیاتی متشکل از هر تیم سه نفره شامل یک کارشناس ارشد برق، یک برقکار و یک هماهنگ کننده حضور دارند که مراکز حساس را ارزیابی می کنند.

اینانلو افزود: این رزمایش برای چهارمین سال پیاپی است که سال گذشته در بیمارستان ها، دستگاه های اجرایی، آبفا و ادارات برق برگزار شد و امسال بیمارستان ها به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا از این رزمایش حذف شده اند. ” برای جلوگیری از بروز مشکلات در نظام سلامت

دکمه بازگشت به بالا