اجتماعی

رفع فوری تعرض از ۱۶۰۰ فقره زمین‌خواری

در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از ۱۶۰۰ فقره تعرض به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، رفع فوری شده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، مقابله حافظان اراضی ملی و دولتی با زمین خواران به طور دائم ادامه دارد. بیش از ۱۶۰۰ فقره تعرض به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ رفع فوری شده است.

آن‌طور که مدیرعمل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده تنها در تیرماه امسال بیش از ۲۸۰ مورد تعرض به اراضی دولتی به مساحت بیش از ۵۳ هکتار زمین دولتی با تلاش نیروهای یگان حفاظت سازمان در سراسر کشور به صورت فوری رفع شده است.

ارسلان مالکی همچنین در خصوص آمار اجرای احکام قطعی به نفع دولت در بخش زمین‌های تصرفی اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال، ۱۵۵ مورد حکم قطعی به‌نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده است که براساس آن بیش از ۱۱۲ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است.

وی همچنین افزود: از این میان تنها در تیرماه امسال ۲۷ مورد حکم قطعی در کشور اجرا شده که مساحت این زمین‌ها آن بیش از ۲۱ هکتار بوده است.

بنابراین گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرهای دماوند، پردیس و شمیرانات از جذابیت خاصی برای زمین‌خواران برخوردارند؛ به طوری که در سه ماهه ابتدای امسال بیشترین موارد رفع تصرف به این مناطق اختصاص داشت. جعل اسناد، فروش اراضی، تغییر کاربری و  تصرف زمین در پوشش کاشت درخت از ترفندهای مرسوم زمین‌خواری در لواسان و شمیرانات محسوب می‌شود.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا