اجتماعی

سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذارند

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نقش سازمان‌های مردم نهاد در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نقشی پررنگ و موثر توصیف کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سرهنگ علی همه‌خانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سمن‌ها در تهران گفت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از توانمندی بالایی برخوردار هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت آنها برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه سمن‌های فعال در حوزه اجتماعی، سازمان هایی‌غیر دولتی و تخصص مدار هستند، گفت: در این سازمان‌های مردم نهاد افرادی با باورها و اعتقادهای مشترک بدون هیچ منفعت طلبی شخصی، در کنار هم قرار می‌گیرند و با انجام یک اقدام مشترک اجتماعی، طرحی اثرگذار را در یک منطقه اجرا می‌کنند تا گام‌های بزرگی را برای رفع مشکلات گروه‌های هدف بردارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس پایتخت ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه و جلب مشارکت برای حل مساله آسیب‌های اجتماعی و این باور که تنها دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند راهگشای معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشند، ضرورت همکاری و همدلی تشکل‌های مردمی بیش از پیش ملموس است.

همه خانی با تاکید بر اینکه لازم است که از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای فعالیت سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به خصوص در راستای حل پنج آسیب اجتماعی مهم در کشور و شهر تهران استفاده کنیم، گفت:  اگرچه از نظر ابتلا به آسیب‌های اجتماعی بعضی ازاستان‌ها بحرانی محسوب نمی‌شود، اما به لحاظ اهمیت موضوع و پیشگیری از افزایش آنها، لازم است که برنامه‌های مشترک و جامعی به صورت مستمر اجرایی شود.

وی گفت: پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر نیازمند مشارکت جدی مردم و بخش‌های دولتی و غیردولتی است و یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم برای پیشگیری از اعتیاد انجام دهیم استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد است.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا