اجتماعی

سرطان‌؛ شایع‌ترین بیماری زنان تحت پوشش بهزیستی/پرداخت کمک هزینه درمان به این زنان

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور با اشاره به طرح کمک هزینه سلامت جسمی و روانی جهت انجام غربالگری و کمک هزینه درمان خانواده‌های تحت پوشش اظهار کرد: شایع‌ترین بیماری‌های زنان تحت پوشش در دسته‌بندی انواع “سرطان‌ها” قرار دارد.

نرجس اسعدی در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، با اشاره به برنامه سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی، اظهار کرد: این طرح با عنوان کمک هزینه سلامت جسمی و روانی جهت انجام غربالگری و کمک هزینه درمان خانواده‌های تحت پوشش به مرحله اجرا در آمده است و طرح غربالگری جسمی زنان تحت پوشش نیز عموما طبق برنامه‌های استانی توسط واحدهای مربوطه به صورت روتین اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد که به دنبال اجرای این طرح به ۶۰۰۰ نفر از محل مشارکت خیرین و به ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از محل اعتبارات دولتی، کمک هزینه‌ درمان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور ادامه داد: این کمک‌ها به تمام بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش تعلق می‌گیرد اما معمولا طبق اولویت‌هایی مثل خانواده‌های دارای فرزند یا همسر معلول، افرادی که اسناد پزشکی تحویل داده‌اند و نیز کمک هزینه به افرادی که دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند نیز پرداخت می‌شود.

اسعدی در پاسخ به سوالی درخصوص شایع‌ترین بیماری‌های جسمی و روانی زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: شایع‌ترین بیماری‌ها در دسته‌بندی انواع سرطان‌ها اختصاص دارد و مهم‌ترین آنها سرطان دهانه رحم، سرطان سینه و روده بزرگ و همچنین فشار خون بالا و دیابت گزارش می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا