استان ها

پرداخت ۱۸۰ میلیارد تسهیلات تبصره ۱۶ به مددجویان بهزیستی در سلسله

مجله تفریحی زیباروز/لرستان مدیر بهزیستی سلسله گفت: در حوزه اشتغال ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به مددجویان در شهرستان سلسله پرداخت شده است.  

مریم فتح‌الهی در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز اظهار کرد: سال گذشته در حوزه توانبخشی به ۳۹۰ نفر کمک هزینه خدمات توانبخشی و بهداشتی شامل ویلچر، عصا، پوشینه و … به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، به ۳۰ نفر کمک هزینه درمان و تغذیه بیماران PKU به ارزش ۶۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به انجام ۱۲ مورد مناسب‌سازی برای معلولان جسمی حرکتی به ارزش یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال، بیان کرد: همچنین ۳۹ مورد سرمایه کار برای معلولین به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بابت حق پرستاری اعم از خانواده محور و ضایع نغایی به ۲۲۰ نفر بصورت ماهانه طی سال گذشته پرداخت شده است.

فتح‌الهی تصریح کرد: در زمینه پرداخت کمک هزینه بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی نیز به ۱۵۰ نفر از جامعه هدف به ارزش ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک شده و در زمینه بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری برای ۵۰ نفر حق بیمه به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.

مدیر بهزیستی سلسله ادامه داد: برای ۱۴۸ نفر از جامعه هدف تخت پوشش ۹۶ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال بابت کمک هزینه مسکن (خرید – ساخت) پرداخت شده، همچنین برای ۸۵ نفر از جامعه هدف پنج میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال ودیعه مسکن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه پیشگیری بیان کرد: سنجش بینایی برای ۴۶۴۷ کودک ۳ تا ۶ سال سطح شهرستان و روستاهای تابع و غربال شنوایی کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی برای ۲۱۰۰ نوزاد انجام شده است.

فتح‌الهی با اشاره به انجام غربال اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال برای ۴۰۰ نفر، افزود: همچنین کمک هزینه ژنتیک زنان باردار به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، آموزش مهارت‌های خانواده، زندگی، پیش از ازدواج و بلوغ و نوجوانی برای ۵۰۰ نفر، برگزاری آموزش مهارت‌های پیشگیری از اعتیاد (طرح کیان) در ادارات سطح شهرستان، معرفی ۳۰ نفر از زنان باردار جهت آزمایش و غربال جهت پیشگیری از معلولیت‌ها و آموزش پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی برای ۱۲۰ نفر در روستاهای دور افتاده از دیگر فعالیت‌های ما در این حوزه بوده است.

مدیر بهزیستی سلسله بیان کرد: برقراری مستمری برای ۱۱۴ نفر از زنان سرپرست خانوار، فرزند شبه خانواده و خانواده‌های دارای فرزند دوقلو، پرداخت کمک هزینه بهبود تغذیه مادران شیرده و تأمین شیر خشک فرزندان زیر یک سال به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از فعالیت‌های حوزه اجتماعی این اداره است.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال نیز ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به مددجویان در شهرستان سلسله پرداخت شده است.

فتح‌الهی با اشاره به فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی، تصریح کرد: توزیع ۱۴۰۰ پک معیشتی به جامعه هدف بهزیستی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهزیه به ۴۶ نفر از جامعه هدف واجد شرایط به ارزش دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال از جمله فعالیت‌های این حوزه در سال گذشته بوده است.

مدیر بهزیستی سلسله افزود: در امور فرهنگی نیز شهریه ۶۵ دانشجوی دانشگاه آزاد، علمی کاربردی و پیام نور به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت سالانه پرداخت شده و همچنین کمک هزینه دانش‌آموزی اعم از تحصیل و ایاب ذهاب برای ۲۵۰ نفر به ارزش ۷۹۰میلیون ریال، برگزاری کارگاهای آموزشی عفاف و حجاب، جهاد تبیین، بیانیه گام دوم رهبری، برسی آسیب شناسی و اصلاح تربیت دینی ویژه دانش آموزان و مربیان، سیره علوی، معارف فاطمی، معارف غدیر و غیره … به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی اعم از دهه کرامت، جاماندگان اربعین، سه‌شنبه‌های مهدوی و همایش‌های فاطمی به ارزش ۴۰۵ میلیون ریال و توزیع غذای گرم و نان مهربانی به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی این اداره در شهرستان سلسله بودن است.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا