استان ها

طرح آبرسانی به ۳۹ روستای طالقان کلید خورد 

به گزارش مجله تفریحی زیباروز از البرز؛ حمیدرضا نامداری گفت: از مجموع حدود ۸۲ روستای شهرستان طالقان ۳۹ روستای آنها نیاز به بازسازی و تامین آب آشامیدنی دارند که اکنون با اجرای طرح مطالعاتی، زمینه آبرسانی به این روستاها فراهم شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح مطالعاتی، وضعیت موجود شبکه های توزیع آب و منابع تامین، تهیه نقشه و تهیه مدل هیدرولیکی، ارائه راهکار و طرح پیشنهادی، تعیین نیاز آبی و پهنه بندی روستاها برای احداث مخازن و ایستگاه های پمپاژ و اجرای شبکه های توزیع آب لحاظ شده است.

نامداری هزینه طرح مطالعاتی تامین آب این روستاها را حدود سه میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: اکنون حفر چاه فلمن در حسنجون و سید آباد، جابه جایی خط انتقال آب رسوتای گلینک ، اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال شهرک طالقان به روستاهای خسبان و فشندک، نصب شیرآلات و آبگیری مخازن جدید روستای زیدشت و آرتون ، تکمیل و اصلاح شبکه آب روستای وشته به طول یک هزار و ۵۰۰ متر، اصلاح و مرمت ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال آب و زون بندی تمام مناطق روستایی طالقان آغاز شده است.

مدیرعامل آبفا البرز افزود: اکنون از مجموع ۸۲ روستای طالقان تامین آب بخشی از آنها توسط آبرسانی‌های خصوصی انجام می‌شود که درصدد الحاق این آبرسانی‌ها به شرکت آبفا هستیم.

46

دکمه بازگشت به بالا