استان ها

آب طالقان به خانه زیارانی‌ها رسید

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در آئین افتتاح پروژه‌های تامین آب شرب استان قزوین اظهارکرد: سال گذشته با دستور رئیس جمهور یک اراده ویژه‌ای در کشور و استان شکل گرفت تا آب سد طالقان به آبیک برسد و از اردیبشهت سال قبل تا مرداد ماه یک کار شبانه‌روزی در تامین اعتبار و انجام عملیات عمرانی انجام و مردادماه سال گذشته آب به آبیک رسید.

او با بیان اینکه هنگام افتتاح پروژه آبیک، خواست مردم زیاران انتقال آب به این شهر بود، افزود: استان قزوین شرایط مناسبی را در آب شرب ندارد و آبیک بدترین شرایط را داشت درحالی که امروز بهترین شرایط را دارد و این آب شرب مطلوب باید به شهرها و روستاهای دیگر هم برسد.

اعلایی گفت: سال گذشته وعده دادیم که بعد از آبیک، زیاران اولین شهری باشد که از آب سد طالقان استفاده می‌کند، موضوعی که امروز محقق شد و امیدواریم مبارک آن‌ها باشد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مسائل و مشکلات با آستان قدس دغدغه‌هایی وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر در فضای اجرایی مردم فعلا با مشکلی روبه‌رو نیستند و ساخت و ساز در حال انجام است ولی مذاکرات را با همکاری دستگاه قضا ادامه می‌دهیم.

نماینده عالی دولت در استان توضیح داد: مزیت زیاران علاوه بر حضور مردم پر تلاش و ساعی این است که از لحاظ جغرافیایی ظرفیت‌های زیادی را در حوزه گردشگری دارد که در این حوزه هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و به محض نهایی شدن به اطلاع می‌رسد.

استاندار قزوین اظهارکرد: مقصد بعدی آب طالقان، شهر جدید مهرگان است و با پیگیری مسئولان به زودی جشن بهره‌برداری انتقال آب به شهر جدید مهرگان که از کانون‌های جمعیتی مهم استان است برگزار می‌شود.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا