استان ها

نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا

مجله تفریحی زیباروز / فارس رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت شکستن زنجیره انتقال تاج در یک محیط مطب ، تأکید کرد: افراد با رعایت نکاتی ساده خطر انتقال را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

دکتر امیر امامی با اشاره به اهمیت توجه به اقدامات پیشگیرانه در ادارات و سازمان ها ، تأکید کرد که کارمندان ادارات مختلف می توانند با روش های ساده خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب را کاهش داده و از بیماری خود و دیگران جلوگیری کنند.

مکاتبات کاغذی و جلد پلاستیک را بردارید

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به نقل از علوم پزشکی شیراز ، امامی گفت: کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و مکاتبات اداری ، عدم استفاده از جلد پلاستیک در انتقال مکاتبات و نگهداری اسناد در جلدهای پلاستیکی ، حذف دریافت جلسات لازم و تأکید بر برگزاری جلسات غیرحضوری یا با تعداد محدودی از افراد و رعایت فاصله اجتماعی یکی از توصیه های مهم به کارمندان ادارات مختلف است.

وی با بیان اینکه تهویه مناسب بخشهای مختلف اداری ، از مکانهای عمومی گرفته تا اتاقهای کارمندان بسیار مهم است ، گفت: تهویه برای اتاقهایی که بیش از 2 نفر در ساعات کار در آن حضور داشته و یا از مشتری پذیرایی می کنند ، ضروری است.

امامی کاهش تبادل وسایلی مانند خودکار و کاغذ و عدم استفاده از ابزارهای معمول را توصیه و توصیه کرد: کارمندان باید از جابجایی وسایل و تجهیزات مانند قلم ، کاغذ ، پرونده و ظروف بین خانه و محل کار تا حد امکان خودداری کنند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، همچنین در مورد لزوم رعایت کامل بهداشت دست هنگام ورود و خروج به محل کار و خانه و پس از تماس با سطوحی مانند کلیدهای برقی ، آسانسور ، دستگیره درب و غیره مانند تأکید بر یک استراتژی مهم در پیشگیری از بیماری ویروس کرونا قلب.

حتماً ماسک بزنید ، به طور کلی دستکش!

امامی مهمترین نکته را استفاده مداوم از ماسک مناسب در محیط مطب دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که در محیط کار غیر بالینی هستند نباید از دستکش پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین گفت: رعایت کامل بهداشت شخصی به ویژه شستشوی منظم دست به ویژه قبل و بعد از غذا ، کوتاه نگه داشتن ناخن و شستشوی کامل و کامل دست پس از استفاده. بهداشت و جلوگیری از تماس دست با دهان ، بینی ، چشم و گوش در محل کار در کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی ، به ویژه بیماری های قلبی عروقی بسیار مثر است.

امامی همچنین توصیه کرد که از دستمال مرطوب معمول برای تمیز کردن سطوح ، از جمله میز ، صندلی ، کامپیوتر و غیره استفاده نکنید و افراد سعی کنند شخصاً محیط کار شخصی خود را تمیز کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا