استان ها

هشدار سازمان زمین‌شناسی درباره فرونشست زمین در ایران

رئیس سازمان تحقیقات زمین شناسی و معدنی با بیان اینکه میزان آب فرو رفته در زمین متناسب با میزان آب استخراج نشده است ، گفت: این امر باعث پدیده فرونشست در تمام نقاط کشور به جز گیلان و استان مازندران ”

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، دکتر. علیرضا شهیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود هر دو استان گیلان و مازندران در سال های آینده دچار فرونشست شوند ، افزود: از 606 جلگه کشور بیش از 300 جلگه ممنوع است ، بنابراین این دشت ها قرمز و مابقی دشت ندارند. دشت. در شرایط خوب

وی دشت های استان اصفهان را یکی از بحرانی ترین مناطق کشور با فرونشست شدید دانست ، گفت: میزان فرونشست در اصفهان حدود 16 سانتی متر است و متأسفانه کارت های فرونشست وارد شهر و قسمت های مرکزی بافت شهر شده است. تحت تاثیر قرار گرفته است.

شهیدی با بیان اینکه میزان فرونشست در تهران بسیار زیاد است ، گفت: گفته می شود که تهران روزانه از یک میلی متر فرونشست رنج می برد که رقم بسیار زیادی است.

رئیس سازمان زمین شناسی آن کشور می گوید: “بر اساس آمار اتحادیه اروپا ، اگر در مناطق 4 میلی متری فرونشست وجود داشته باشد ، آن منطقه وارد وضعیت بحرانی می شود و وقتی در مورد سانتی متر در ایران صحبت می کنیم.” که ما در وضعیت بسیار حادی قرار داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا