اجتماعی

پارک نیم میلیون خودرو در پارکینگ‌های مرزی/ تصادف فوتی مربوط به زائران اربعین در کشور نداشتیم

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که تا کنون در داخل کشور تنها ۱۹ فقره تصادف مربوط به زائران اربعین در مسیر مرزها رخ داده که خوشبختانه هیچکدام از نوع فوتی نبوده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید هوایی از محورهای منتهی به مرزهای اربعین گفت: امروز از مرز مهران تا مرزهای شلمچه و چذابه را رصد کردیم که در جریان آن مشاهده شد که مسیرهای منتهی به این مرزها از تردد قابل قبولی برخوردار بود، اما مشکل ترافیکی در مرزها وجود نداشت.

وی افزود: البته برای مدیریت بهتر ترافیک و همچنین زمان سفر از زائران می‌خواهم که از هم اکنون تا نیمه شهریور که مصادف با اربعین حسینی است مرزهای نزدیک به استان محل سکونت خود را برای خروج از کشور انتخاب کنند تا سفرشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل ایمن مدیریت شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در حال حاضر در مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی امکانات و تمهیدات لازم از جمله پارکینگ با ظرفیت بالا برای عبور زائران مهیا شده و پیشنهاد ما این است که زائران عزیز به ویژه افراد ساکن در شمال غرب کشور از این مرزها برای سفر به عتبات تردد کنند.

هادیانفر درباره میزان استفاده زائرین اربعین از خودروهای شخصی نیز گفت: حدود ۸۵ درصد از زائران در سفر به مرزهای اربعینی از خودروهای شخصی استفاده کرده‌اند اما خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده تاکنون مشکل ترافیکی خاصی در مسیرهای منتهی به مرزها نداشتیم و گرچه شاهد افزایش تردد در مرزها بودیم، اما ترافیک سنگین و گره ترافیکی نداشتیم.

پارک بیش از نیم میلیون خودرو در پارکینگ پایانه‌های مرزی

وی در خصوص ظرفیت پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی نیز گفت: درحال حاضر ظرفیت پارکینگ‌ها در تمامی مرزها برای پارک خودروها مناسب است و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در پارکینگ مرزها پارک کرده است.

هادیانفر با اشاره به آمار تصادفات در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعینی نیز گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور شاهد ۱۹ تصادف منجر به مصدومیت بودیم که خوشبختانه هیچگونه فوتی از ابتدای آغاز سفرهای اربعین تاکنون برای زائران اربعین و در مسیر مرزها ثبت نشده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وضعیت رانندگی و جاده‌ها کشور عراق نیز گفت: پلیس راهور در کشور عراق مسئولیتی ندارد، اما لازم است زائران اربعین یکسری نکات را مورد توجه جدی قرار دهند، اول اینکه حتما با خودروهای ایمن، راننده مجرب و از مسیرهای مشخص به سمت مرز حرکت کنند و توجه داشته باشند بستن کمربند ایمنی و رانندگی نکردن با حالت خواب آلودگی احتمال تصادف را کاهش می‌دهد. همچنین توجه داشته باشند که در جاده‌های عراق مشکلاتی نظیر خط‌کشی، نبود نور کافی و … وجود دارد، از این رو حتما از خودروهای مطمئن برای جابجایی استفاده کنند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا