اجتماعی

کشف ۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در ایام نوروز اصفهان

مجله تفریحی زیباروز/اصفهان جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۴ محموله قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز خبر داد و گفت: مجموع این اقدامات موجب شد تا پلیس امنیت اقتصادی استان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ رتبه دوم کشوری را از نظر میزان کشفیات کسب کند.

سردار محمدرضا هاشمی فر در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای تحقق شعار سال با استفاده از توان و ظرفیت در اختیار موفق شدند ۲۴ محموله قاچاق را در چند مرحله عملیات در درون شهرها و همچنین در محورهای مواصلاتی توقیف کنند، اظهار کرد: ارزش کل کالاهای مکشوفه در ایام نوروز برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به دستگیری ۸۹ قاچاقچی در ایام نوروز افزود: مهم‌ترین محموله‌های مکشوفه در نوروز امسال شامل قطعات خودرو، لوازم‌خانگی، کالاهای اساسی، پوشاک و کفش و دخانیات بود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۵ پرونده با موضوع جرایم اقتصادی به ارزش ۳۰۰  میلیارد تومان نیز توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد و گفت: مجموع این اقدامات موجب شد تا پلیس امنیت اقتصادی استان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ رتبه دوم کشوری را از نظر میزان کشفیات کسب کند.

وی همچنین با اشاره به کشف ۳ پرونده بزرگ اخلال در نظام اقتصادی باارزش ۱۸۹ میلیارد تومان، توضیح داد: کشف ۷۲ تُن مواد خوراکی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، کشف ۳۲۴ هزار و ۱۸۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و کشف ۱۸۳ رأس دام زنده قاچاق باارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، از جمله مهم‌ترین اقدامات شاخص پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نوروز امسال محسوب می‌شود.

سردار هاشمی فر خطاب به مردم، گفت: از مردم انتظار داریم برای شناسایی کسانی که با دپوی این گونه کالاها در انبارهای متروکه فعالیت می‌کنند و افرادی که با اخلال در بازار ارز و احتکار کالاهای اساسی باعث بروز مشکلات در معیشت مردم می‌شوند با ما همکاری کرده و اطلاعات خود در این حوزه‌ها را از طریق تماس با شماره‌تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا دراسرع‌وقت با این گونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

وی در خاتمه به کسانی که در حوزه قاچاق کالا و جرایم اقتصادی فعالیت می‌کنند هشدار داد و خاطرنشان کرد: این افراد باید بدانند که در حوزه سرزمینی استان اصفهان هیچ نقطه امنی برای آنها وجود نخواهد داشت چرا که با اشرافیت اطلاعاتی که مأموران ما دارند و با همراهی و مشارکت مردم در سریع‌ترین زمان ممکن با آنان مقابله و به دست قانون سپرده می‌شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا