حوادث

ارائه بیش از ۱۰۰ هزار خدمت به زائران اربعین از سوی هلال احمر طی ۱۰ روز

سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این جمعیت از زمان شروع ماموریت اربعین در ۲۷ مردادماه تا امروز بیش از ۱۰۷ هزار خدمت سلامت و امداد نجات را به زائران اربعین ارائه کرده است.

سعید اوحدی  در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، درباره آخرین آمارها از خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر در ماموریت اربعین ۱۴۰۲، گفت: جمعیت هلال احمر از تاریخ ۲۷ مردادماه تا ششم شهریور ماه یعنی طی ۱۰ روز ۲۴ هزار و ۴۲۱ مورد خدمات درون مرزی و ۸۳ هزار و ۱۵۵ مورد خدمات برون مرزی را به زائران ارائه کرده است. در مجموع می‌توان گفت که ۱۰۷ هزار و ۵۷۶ مورد خدمات سلامت و امداد و نجات به زوار اربعین ارائه شده است.

وی با اشاره به آمار خدمات درون مرزی جمعیت هلال احمر در ماموریت اربعین، اظهارکرد:‌ در بازه زمانی یاد شده خدمات درون مرزی جمعیت هلال احمر، شامل انتقال ۲۷۵ نفر به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۴۵ هزار و ۸۹۶ نفر، مراقبت سلامت از ۱۲ هزار و ۲۷۰ زائر و مشارکت در اسکان ۵۹۸۰ زائر بوده است.

اوحدی درباره خدمات برون مرزی نیز گفت: همچنین در حیطه خدمات برون مرزی و پزشکی نیز جمعیت هلال احمر طی این ۱۰ روز برای ۲۲ هزار و ۳۸۰ زائر ویزیت عمومی و برای ۶۲۳۷ زائر ویزیت تخصصی و برای ۱۰۵۸ نفر خدمات پاراکلینیکی ارائه داده است. این نهاد از ۲۷ مرداد تا ششم شهریور نیز به ۵۴ زائر مصدوم خدمت ارائه کرده است.

سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به طور کلی طی بازه زمانی یاد شده خدمات کمیته سلامت و امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۱۰۷ هزار و ۵۷۶ مورد بوده است، گفت: از این تعداد ۳۲۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، ۶۷ هزار و ۲۱۵ نفر درمان سرپایی دریافت کرده‌اند و مجموعا ۲۹ هزار و ۹۷۵ زائر نیز درمان شده‌اند.  

اوحدی با تاکید بر اینکه خدمات جمعیت هلال احمر در داخل کشور و همچنین در کشور عراق تا پایان ماموریت اربعین و بازگشت زائران ادامه خواهد داشت، گفت: خوشبختانه تمهیدات خوبی در این خصوص ازسوی جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه‌های حاضر در ماموریت اربعین اتخاذ شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا