اجتماعی

امکان انجام اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی در اربعین۱۴۰۲/تهیه دپوی دارویی لازم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین گفت: سیاست ما در عملیات بزرگ اربعین حرکت از متولی‌گری به سمت تسهیل‌گری و افزایش سهم مشارکت مردم در حوزه خدمات سلامت است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، علی مرعشی با سخنرانی در بخش علمی سومین کنگره بین‌الملل سلامت در اربعین گفت: سیاست ما در عملیات بزرگ اربعین حرکت از متولی‌گری به سمت تسهیل‌گری و افزایش سهم مشارکت مردم است. بنابراین بنا شد امکانات آموزشی و تجهیزاتی لازم و البته متناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: گروه‌های مردمی می‌توانند در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ثبت‌نام کنند. اگر خودشان مکان و استقرار داشته باشند، تامین دارو و تجهیزات انجام خواهد شد و اگر مکان استقرار نداشته باشند می‌توانند به پایگاه‌های مورد نظر ما کمک کنند.

مرعشی از امکان انجام اعمال جراحی توسط پزشکان ایرانی خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته با طرف عراقی، امسال برای نخستین بار پزشکان ایرانی می‌توانند در مراکز درمانی و اتاق‌های عمل بیمارستان‌های عراقی، نسبت به جراحی زائران حسینی اقدام کنند. مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به عنوان مسئول مستقیم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی در خاک عراق در ایام اربعین، اقدامات اجرایی خود را برای برپایی پایگاه‌های درمانی و حضور در مراکز بیمارستانی آغاز کرده‌اند.

مرعشی افزود: در حال حاضر دپوی دارویی لازم تهیه شده و در حال بسته‌بندی داروها هستیم. همچنین اقدامات اداری مربوط به تردد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ها در منطقه عملیاتی انجام شده است.

آغاز فعالیت مراکز درمانی هلال احمر در عراق از اول ماه صفر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: مراکز درمانی ما در خاک عراق از اول ماه صفر در ۳ سطح فعال خواهد شد.

او توضیح داد: سطح یک مراکز ۱۶ ساعته با ۲۲ کادر درمان است. سطح دوم مراکزی است که به طور ۲۴ ساعته فعال هستند و پزشکان متخصص قلب، اطفال و زنان در کنار کادر درمان این مراکز، مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود و تعداد افراد فعال در آن ۵۶ نفر است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، مرعشی ادامه داد: در مراکز سطح ۳ هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خاک عراق، ۶۷ کادر درمان به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت هستند و این مراکز مجهز به آزمایشگاه و تعداد بیشتری پرستار است.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.
دکمه بازگشت به بالا