استان ها

تجاری‌سازی دانش و پایداری درآمدها با «آمایش سرزمین»/ طرح «توسعه تحلیلی بر توزیع فضایی تعاونی‌ها» اجرا شد

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی در دهه 80 ، پس از حدود دو دهه فعالیت ، به این نتیجه رسید که اگر تحقیقاتی را به فعالیت های علمی خود اضافه نکند ، موفقیت خاصی کسب نخواهد کرد و مأموریت دانشگاه محقق نخواهد شد. بنابراین ، در سال 1985 ، یکی از واحدهای دانشگاه مجوز اولین مرکز تحقیقات آب را دریافت کرد.

در مجموع بیش از 200 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی امروز وجود دارد. 164 مرکز تحقیقاتی این مراکز در زمینه های تحقیقات غیرپزشکی مانند فنی ، مهندسی ، کشاورزی و غیره و 39 مرکز تحقیقاتی در زمینه پزشکی فعالیت دارند.

ارائه بهترین پیشنهادات برای برنامه ریزی و مدیریت آمایش سرزمین و ابعاد م effectiveثر و مولد آن در حوزه های مختلف مدیریت و تصمیم گیری قابل درک و ملموس است و زمینه لازم را برای تحقیق در مورد استراتژی های بهبود کیفیت و تجاری سازی دانش در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می کند.

مرکز تحقیقات مدیریت زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد امام یادگار ، شهرری ، با رویکرد ارائه دیدگاه ها و چشم اندازهای رویکرد برنامه ریزی در سیستم مدیریت و برنامه ریزی کشور و منطقه و با هدف گسترش تعاملات ذینفعان برای تجاری سازی دانش ، تولید نظریه ها و تثبیت درآمد دانشگاه ایجاد شد. . است.

به همین مناسبت ، خبرنگار خبرگزاری آنا به منظور بررسی و آشنایی با فعالیت ها ، مأموریت ها ، دستاوردها و برنامه های مرکز تحقیقات مدیریت زمین دانشگاه آزاد اسلامی ، یکی از شرکت های تابعه یادگار امام (ره) شهرری ، با خبرگزاری سیمین ارمغان ، مدیر این مرکز گفتگو کرد.

آنا: چگونه و چرا یک مرکز تحقیقات آمایش سرزمین در دانشگاه آزاد اسلامی ، شعبه یادبود امام خمینی (ره) در شهرری تاسیس شد؟

هدیه: مرکز تحقیقات مدیریت سرزمین تحت مجوز “دکتر رحیم سرور” در سال 1394 در واحد یادگار امام خمینی (ره) در شهرری تأسیس شد. هدف این مرکز ارائه بینش و بینش در مورد رویکرد محوطه سازی در کشور و سیستم مدیریت و برنامه ریزی منطقه برای گسترش تعامل سهامداران است. دستیابی به تجاری سازی دانش تولید نظریه و تثبیت درآمد دانشگاه است.

دستیابی به این مهم با ارائه بهترین پیشنهادات برای برنامه ریزی و مدیریت آمایش سرزمین ، در عوض ، ابعاد م andثر و مثمر ثمر آن در زمینه های مختلف مدیریت ، زمینه لازم را برای تحقیق در مورد استراتژی های بهبود کیفیت و تجاری سازی دانش در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می کند.

آنا: چه مأموریت ها یا مأموریتی برای این مرکز تعریف شده است و آیا در حال حاضر در انجام مأموریت ها فعال است؟

هدیه: برگزاری میزهای گرد و جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران اجرایی به منظور تبیین جایگاه مرکز جهت دستیابی به اهداف مرکز و دانشگاه ؛ تلاشها برای ایجاد مدل آمایش سرزمین بر اساس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ، گسترش روابط با سازمانهای آمایش سرزمین در استان تهران و منطقه ری- اسلامشهر (اولویت اول) و سپس سایر ادارات ملی و استانی. تنظیم RFPals (درخواست پیشنهاد) موارد متعددی برای نشان دادن شکاف در توسعه فضایی در زمینه مدیران و سازمانهای سهامی خاص (فرمانداری و شهرداریها) ؛ انتشار ارتباطات و انعقاد تفاهم نامه با مراکز تحقیقاتی و سازمان ها ؛ توسعه تعاملات داخلی و خارجی مرکز و توسعه هدفمند ارتباط و تعامل مرکز با سایر سازمانهای تحقیقاتی مدیریت سرزمین داخلی و خارجی از جمله مأموریتهای این مرکز تحقیقاتی است.

اعضای هیئت علمی یک طرح تحلیلی برای توسعه توزیع فضایی تعاونی ها در کشور بر اساس سیستم GIS اجرا می کنند.

مرکز مدیریت سرزمین از سال 1397 به کار خود ادامه داده و در آن دوره در راستای اهداف فوق الذکر از جمله برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی و سازمان ها ، برگزاری میزگرد با سرپرستان ، انتقال پایان نامه های دانشجویی به سمت اهداف مربوط به آن مرکز به طور چشمگیری موفق شده است. . مراحل مدیریت زمین.

آنا: در این مرکز تحقیقاتی تاکنون چه فعالیت هایی انجام شده است و تأسیس این مرکز از ابتدا تا امروز چه دستاوردها یا دستاوردهایی داشته است؟

هدیه: حضور رهبران این مرکز در اولین نمایشگاه آخر هفته شهر هوشمند ، امضای تفاهم نامه با سازمان ملی مسکن و زمین و دانشگاه با محوریت مرکز تحقیقات آمایش سرزمین و میزگردی با حضور محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایرانیان و مجید روستا مادر توسعه و بهسازی شهری ایران ، با توجه به وجود مناطق جغرافیایی حاکمیت شهری ، برنامه ریزی منطقه ای و طراحی شهری از جمله این فعالیت ها هستند.

مرکز تحقیقات مدیریت زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادبود امام خمینی (ره) ، شهرری ، برای ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و انجمن های علمی معتبر کشور ، تفاهم نامه ای را با انجمن جغرافیایی ایران به سرپرستی “دکتر حسن کامران” امضا کرد. .

سیمین ارمغان

از دیگر برنامه های آینده مرکز تحقیقات مدیریت سرزمین می توان به اخذ مجوز انتشار مجله علمی تحقیق مدیریت زمین با همکاری علمی انجمن ، مذاکره با حجت الاسلام سید احمد موسوی ، نماینده باقرشهر در روز جمعه و تألیف مذهبی و فرهنگی اشاره کرد. ، فعالیت های فرهنگی مانند اعزام دانشگاهیان به سفر معنوی اربعین (برای اولین بار) ، برگزاری مراسم مذهبی و آیین هایی مانند برپایی مراسم عزاداری ، برپایی سفره های آسمانی و فعال سازی مراکز دانشجویی ، برگزاری مراسم فارغ التحصیلی ، جشن های روز دانشجو ، نشست مشترک مدیر مرکز تحقیقات برای مدیریت زمین با شهردار منطقه 17 تهران بود تا ظرفیت ها و توانایی های علمی مرکز را از سایر فعالیت ها ارائه دهد.

ارائه تیم تحقیقاتی دانشگاه تخصصی مربوط به نیازهای شهرداری منطقه 17 در زمینه محوطه سازی ، اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در زمینه برنامه ریزی شهری و محوطه سازی ، نشست مشترک مرکز تحقیقات مدیریت سرزمین با امام باقرشهر در روز جمعه و مدیر پروژه مسجد جامع باقرشهر سرزمین از شهرستان شمس آباد به همراه رئیس اداره معدن و تجارت شهرستان ری و رئیس اداری روابط دانشگاه با استادان صنعت و دانشگاه در طول هفته تحقیق از فعالیتهای این مرکز تحقیقاتی است.

آنا: م theسسات و مراکز مرتبط با مرکز تحقیقات آمایش چگونه با یکدیگر همکاری کردند و آیا توافق نامه همکاری و تفاهم نامه ای وجود داشت؟

هدیه: تفاهم نامه همکاری مرکز مدیریت سرزمین سال 1397 ، تفاهم نامه همکاری با اتاق تعاون ایران ، تفاهم نامه آموزشی با انجمن جغرافیایی ایران و تفاهم نامه آموزشی با مجتمع تاریخی و فرهنگی نیاورا ، از جمله اقدامات این مرکز تحقیقاتی است. و همکاری با سایر ارگانهای مرتبط. .

آنا: پایان نامه های دانشجویی و پروژه های تحقیقاتی اساتید و اعضای هیئت علمی در این مرکز چگونه است؟

هدیه: اعضای هیئت علمی 19 رساله دکتری را مطابق با اهداف تنظیم هدایت کرده اند و اکنون طرح تحلیلی توسعه توزیع فضایی تعاونی ها در کشور بر اساس سیستم GIS توسط اعضای هیئت علمی اجرا می شود.

آنا: فعالیت این مرکز را چگونه ارزیابی می کنید و آیا می تواند به فعالیت خود ادامه دهد تا مجوز آن لغو نشود؟

هدیه: از آنجا که فعالیتهای آمایش سرزمین عمدتا برای توسعه پایدار کشور انجام می شود ، این مرکز با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی موجود در کشور ، با موسسات و سازمانهای اجرایی برای امضای قرارداد اجرای پروژه های توسعه که برای دانشگاه درآمدزایی خواهد کرد ، مشورت می کند. علاوه بر این ، برای ارتقا research تحقیقات در این زمینه ، این مرکز به دنبال مجوز برای راه اندازی یک مجله تحقیقات علمی است.

انتهای پیام / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا