استان ها

توسعه گردشگری کرمان نیازمند نگاه علمی و کارشناسی است

مجله تفریحی زیباروز/کرمان سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: باید فرایندها و فعالیت‌های مستمر و دائمی در زمینه گردشگری داشته باشیم و نگاه علمی و کارشناسی را در راس این فعالیت‌ها قرار دهیم.

سعید شاهرخی ششم مهرماه در مراسم افتتاح دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری «یوتاب آیرن سیر» که قرار است در محیط متاورس فعالیت کند با بیان اینکه استان کرمان دارایی‌های زیادی در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: تعیین رفتار در این حوزه باید از بطن حوزه کارشناسی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های منحصربفرد استان کرمان آسمان پرستاره آن است که باید در زمینه جذب گردشگر از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: خانه تاریخی اوشیدری نیز بنایی ارزشمند است که به بازارچه صنایع‌دستی اختصاص داده شده و در تلاشیم تالار مطالعه هم داشته باشد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه دست همکاری به سمت همه فعالان گردشگری دراز می‌کنم، گفت: خوشبختانه زندگی همه افراد جامعه با گردشگری عجین شده و در سبد خانوار آنها قرار گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه وقتی بدانیم همه درگیر گردشگری هستیم پس گردشگری همه زندگی ماست، اظهار کرد: با توجه به نیازهایی که در این زمینه وجود دارد باید تدبیر لازم برای استفاده آن انجام گیرد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: به دوستان گفتم در کرمان این ظرفیت وجود دارد که همه ۳۶۵ روز سال‌، روز گردشگری باشد. باید فرایند مستمر و دائمی در زمینۀ گردشگری داشته باشیم و  لازمه آن مطالبه فعالان گردشگری است.

شاهرخی با اشاره به شعار هفته گردشگری مبنی بر «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» گفت: همه صنایع برای انسان و محیط طبیعی مضراتی دارد اما گردشگری نه‌ تنها مضراتی ندارد بلکه برای همه انسان‌ها مفید است.

وی ادامه داد: کلیدواژه اصلی گردشگری، ارتباطات است و نگاه به دفاتر خدمات گردشگری اینگونه است که این دفاتر زنجیره ارتباط بین همه مراکز و اجزا و عناصر حوزه گردشگری هستند و باید از همه توان علمی و اقتصادی و فنی این حوزه بهره‌مند باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا