استان ها

ثبت یکهزارو ۴۰۰ موقوفه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در همایش یاوران وقف در گچساران با بیان اینکه بیشتر این موقوفه ها در زمینه مسجد و حسینه است افزود: بیش از یکهزارو ۳۴۱ مورد از موقوفه های کهگیلویه و بویراحمد غیرمنفعتی هستند که این امر ضرورت مشارکت برای اهدای موقوفه هایی با نیت اشتغال را بیشتر می کند.

وی ابراز کرد: بیش از ۵۹ موقوفه منفعتی تاکنون از سوی مردم نیک اندیش این استان وقف شده که از این تعداد ۲۲ مورد در گچساران است.

نصیرالاسلامی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ موقوفات منفعتی جزو استان آخر کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰ وقف جدید در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: شهرستان گچساران به تنهایی ۳۷ درصد از موقوفه های درآمدزای استان کهگیلویه و بویراحمد شامل ۲۲ وقف منفعتی را به خود اختصاص داده است.

نصیرالاسلامی تعداد خیرین در بخش موقوفات در استان را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این نیکوکاران در زمینه کمک به بقاع متبرکه و در اجرای طرح مودت با این سازمان همکاری داشته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: به توجه به جمعیت شهر یاسوج تعداد مساجد جوابگو نیست و تنها ۲۲ مسجد در مرکز استان وجود دارد .

وی با قدردانی از واقفان، خیران و فعالان عرصه وقف در گچساران افزود: فرهنگ وقف باید هرچه سریعتر در جامعه تبیین و ترویج شود.

همایش یاوران وقف شهرستان گچساران همزمان با هفته وقف با حضور جمعی از مسوولان و فعالان این حوزه درگچساران برگزار شد.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا