استان ها

کهگیلویه و بویراحمد راه آهن ندارد

مجله تفریحی زیباروز/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در این استان راه‌آهن نداریم و فقط یک پروژه رها شده داریم.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه ریزی به ریاست رئیس جمهور افزود: با عنایت رئیس جمهور شاهد آغاز تحولات عظیم دیگری در زیرساخت های استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و برخی پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن آغاز می شود، تحول آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم در استقبال از ریاست جمهوری سنگ تمام گذاشتند، اظهار کرد: دولت در سفر اول با عنایتی که داشت، پیشرفت و ترقی و عمرانی در استان ایجاد کرد و به مسایل فرهنگی هم توجه شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سفر اول هفت هزار میلیارد تومان به زیرساخت ها و سر جمع با پروژه‌های حوزه سرمایه گذاری بخش نفت و گاز به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

احمدزاده تصریح کرد: امروز شاهد بودیم که سد چم شیر طی دو سال دولت سیزدهم سرعت و قدرت گرفت و به بهره برداری رسید و پتروشیمی گچساران نیز طی دولت سیزدهم از ۵۰ درصد پیشرفت با اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سفر اول ۱۵۶ مصوبه در حوزه زیر ساخت داشت که ۲۹ مورد کاملا اجرا و به بهره برداری رسید و ۱۱۵ مصوبه در دست اجرا و بقیه در دست پیگیری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اعتبارات متمم سفر دور اول را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون دو هزار و ۸۸۱ میلیارد از محل متمم سفر اختصاص داده شده است.

احمد زاده با بیان اینکه میزان تسهیلات ازدواج ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است افزود: ۶۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی استان ثبت کردند که ۴۷ هزار نفر واجد شرایط شدند و ۱۰ هزار واحد نیز در حال ساخت است.

وی افزود: با عنایت دولت سیزدهم گره مشکل زمین طرح نهضت ملی در مرکز استان حل شد و اعلام می کنم ۱۰ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه کلنگ زنی می شود و ما از برنامه نهضت ملی جلو خواهیم افتاد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر دوم با عنایت رئیس جمهور مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت ها اعتبار اختصاص داده شده است و در حوزه راه پنج هزار همت در نظر گرفته شده که شاهد تحول در حوزه راه خواهیم بود.

احمدزاده عنوان کرد: در حوزه صنعت توجه ویژه ای شده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در استان در این سفر در نظر گرفته شده که هیچ گاه چنین اعتباراتی را نداشتیم.

وی تصریح کرد: با تلاش های انجام شده عملیات پروژه‌های بزرگی آغاز می شود و به جز پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیدند فردا جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی افتتاح خواهند شد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عنایت رئیس جمهور شاهد تحولات عظیم دیگری در زیرساخت های استان هستیم و برخی پروژه‌هایی که عملیات اجرای آن آغاز می شوند، تحول آفرین خواهد بود.

احمد زاده به عنایت و توجه ویژه رئیس جمهور به استان اشاره کرد و ادامه داد: ساخت پتروپالایشگاه گچساران با اعتبار اولیه ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار آغاز شده و مینی پالایشگاه دهدشت عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی چرام نیازمند توجه دولت است تا رسما آغاز عملیات آن اعلام شود، افزود: کلنگ زنی بهره برداری از گاز مختار در یاسوج انجام شد و جزو طرح های تحول آفرین خواهند شد که برخی از این پروزه ها در زمان ساخت چهار هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۱ هزار میلیارد مترمکعب روان آب در استان وجود دارد که هشت هزار میلیارد آن از استان خارج می شود و نیازمند سد سازی هستیم و سد تنگ سرخ به خوبی در مدار ساخت است.

احمدزاده یادآور شد: امروز کلنگ سد سقاوه با ذخیره‌سازی ۹ میلیون متر مکعب به زمین زده شد اما  ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب در چهار شهرستان است که اگر سد آبریز ساخته شود ۷ هزار میلیارد درآمد مردم افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در راه ها مشکل داریم که با اعتبار تخصیصی در این حوزه تحول آفزین خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه آهن نداریم و فقط یک پروژه ای داریم که رها شده است. خواسته ای که داریم اینکه راه آهن در مدار ساخت قرار گیرد.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا