استان ها

حمایت از غزه و فلسطین وظیفه دینی و شرعی ماست

مجله تفریحی زیباروز/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه حمایت از غزه و فلسطین وظیفه دینی و شرعی ماست، گفت: امروز سپاه، ارتش و نیروهای متخصص در وزارت دفاع در اوج افتخار و اقتدار قرار دارند و عملیات وعده صادق یک مصداق از این اقتدار است چرا که در تاریخ دنیا و خاورمیانه هیچ کشوری جرأت نکرده بود علیه رژیم صهیونسیتی که تحت حمایت نظام سلطه است، مستقیماً حمله کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجان‌پور ۱۳ خردادماه در ویژه‌برنامه بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و نیز گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت و یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گلگون‌کفن، اظهار کرد: مردم چهارمحال و بختیاری نقش بسیار بزرگی را در دفاع از نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی و ایرانی ایفا کرده و امروز نیز در این مراسم پرشکوه در سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و یاد رئیس‌جمهور مردمی، محبوب و خدمتگزار و شهدای خدمت را گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه تکریم و احترام شهدا بسیار ضرورت دارد، ادامه داد: شهدا بودند که امام(ره) و رهبری را یاری کردند و در میادین مهم از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس از اسلام و قرآن با خداوند عهد و پیمان بستند و تا آخرین قطره خون بر سر عهد خود صادقانه وفا کردند، شهدای والامقام مسیر بهشت را پیمودند و در جایگاه اعلی قرار گرفتند.

آقاجان‌پور با اشاره به اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ چند هدف را دنبال می‌کرد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم امام راحل(ره) و پیروان ایشان در این قیام، مبارزه با ظلم و ستم و استبداد نظام شاهنشاهی ایران بود که حاکمان این نظام از ۲۵۰۰ سال قبل بر ایران حکومت می‌کردند اما در مقابل اجانب و بیگانگان، نوکر حلقه به گوش بودند. امام(ره) در آن برهه تاریخی، با شجاعت در مقابل زورگویی‌های رژیم سلطنتی به‌پا خواستند و ایستادگی کردند و امروز نیز، مقام معظم رهبری این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) همان آرمان‌ها و شعارهای امام(ره) را سر می‌دهیم، اضافه کرد: شعار امام(ره) در آن‌روزها که با مشت‌های گره کرده فریاد می‌زدیم، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و امروز نیز دوست داریم در سالگرد ایشان این شعار را فریاد بزنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این پرسش که چرا امام(ره) به دنبال استقلال بودند، گفت: در آن‌ روزها کشور تحت سلطه بیگانگان بود و اجانب در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی , فرهنگی حاکم بودند، آنان برای ما نخست وزیر و دولت انتخاب کرده و خواسته‌های خود را بر ما تحمیل می‌کردند.

آقاجان‌پور افزود: امام(ره) وقتی وارد ایران شدند در سخنرانی خود فرمودند که ما می‌خواهیم مستقل باشیم و نمی‌خواهیم نوکر باشیم بنابراین آرمان این ملت و امام(ره) همان استقلال بود. تأکید ایشان بر «اسلامی» نیز این بود که ما می‌خواهیم حکومت ما بر مبنای منطق اسلام و قرآن باشد.

وی تصریح کرد: آرمان امام خمینی(ره) بر اساس منطق قرآن است و امروز رهبر معظم انقلاب نیز بر مبنای منطق قرآن با مردم سخن می‌گویند و وعده‌های قرآنی را بازگو می‌کنند. وعده‌های قرآن این است که باید یاری‌گر و حامی مظلومان فلسطین و غزه باشیم. منطق مردم ما مرام حسینی است همچنان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

آقاجان‌پور تأکید کرد: امروز نیز پیام امام(ره) و شهیدان خدمت و سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی این است که ما راه مقاومت و ایستادگی را ادامه می‌دهیم و تا آخر در راه اسلام و قرآن ایستاده‌ایم و به تعبیر شهید بهشتی ما جاودانه تاریخ خواهیم ماند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از غزه و فلسطین وظیفه دینی و شرعی ماست، تصریح کرد: امروز سپاه و ارتش و نیروهای متخصص در وزارت دفاع در اوج افتخار و اقتدار قرار دارند و عملیات وعده صادق یک مصداق از این اقتدار است چرا که در تاریخ دنیا و خاورمیانه هیچ کشوری جرأت نکرده بود علیه رژیم صهیونسیتی که تحت حمایت نظام سلطه است، مستقیماً حمله کند.

آقاجان‌پور در پایان گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا در جریان عملیات وعده صادق به کمک صهیونیست‌ها آمدند تا حملات هوایی ایران علیه اسرائیل را خنثی کنند اما به کوری چشم دشمنان موشک‌های ما به اهداف اصابت کرد و این قدرت اراده ملت ایران است و دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند. پیام شهدا این است که پشتیبان ولایت فقیه و گوش به فرمان رهبری باشیم تا مملکت اسلامی آسیبی نبیند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا