استان ها

غربالگری ۶۳ هزار اسدآبادی در «پویش ملی سلامت»

مجله تفریحی زیباروز/همدان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از مشارکت ۹۰ درصد جمعیت واجد شرایط این شهرستان در پویش ملی سلامت، غربالگری فشارخون و دیابت خبر داد.

دکتر بابک صفرزاده‌خوشابی در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، اظهار کرد: در طرح پویش سلامت که از آبان‌ماه تا پایان دی‌ماه سال‌جاری در شهرستان اسدآباد به تبع سراسر کشور انجام شد، معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با همکاری معاونت آموزشی و معاونت درمان دانشکده و سایر سازمان‌های مردم نهاد دولتی موفق شد ۹۰ درصد مردم واجدالشرایط شرکت در این پویش را مورد غربالگری قرار دهد.

وی با بیان اینکه در این طرح حدود ۶۳ هزار نفر از جمعیت ۷۵ هزار نفری واجد شرایط شهرستان مورد غربالگری قرار گرفتند، افزود: در این پویش در شهرستان اسدآباد تعداد ۴۰۰ نفر مبتلا به بیماری دیابت و ۸۰۰ نفر مبتلا به بیماری فشارخون شناسایی و برای دریافت درمان‌های لازم به پزشکان ارجاع داده شدند.

صفرزاده‌خوشابی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات مراقبت، ارائه رژیم غذایی و ارائه روش زندگی سالم به این بیماران در مراکز جامع خدمات سلامت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: موفق شدیم در ۶۰ خانه بهداشت، مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت شهری، درمانگاه تأمین اجتماعی و بیمارستان قائم(عج) شهرستان این طرح را مستقر کنیم ضمن اینکه با حضور در ادارات سطح شهرستان تک تک پرسنل و کارکنان ادارات در این پویش مورد غربالگری قرار گرفتند.

صفرزاده‌خوشابی یادآور شد: در شهرستان اسدآباد تا قبل از طرح پویش ملی سلامت تعداد ۵۵۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون و ۲۸۰۰ بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار با غربالگری‌های انجام شده در این پویش میزان بیماران شناسایی شده و درگیر با دیابت و فشارخون در شهرستان اسدآباد در بانوان سه برابر آقایان بود که اکثر این بیماران شناسایی شده به طور میانگین در سن ۲۴ سال تا ۳۷ سال هستند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، در پویش ملی سلامت افراد بالای ۱۸ سال مورد ارزیابی فشارخون و افراد بالای ۱۸ تا ۳۰ سال که دارای عامل خطری برای دیابت هستند و نیز همه افراد بالای ۳۰ سال جامعه مورد سنجش رایگان قندخون ناشتا قرار گرفتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا