حوادث

نامزدهای انتخابات به مهارت آموزی و اشتغال پس از پایان خدمت سربازان توجه کنند

مشاور ارشد مرکز آموزش مرکزی سربازان نیروهای مسلح گفت: موضوع آموزش و توانمند سازی سربازان و جذب آنها پس از خدمت سربازی باید از اولویت ها و برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری باشد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز وی در مورد مسئله ارتش در وعده های مبارزاتی گفت: “مسئله نظامی مسئله پیچیده و حساسی است که با شعار حل نمی شود. همه جوانب باید سنجیده شود. بنابراین می توان گفت که ارتش یک ابهام دارد و یک مسئله غیر سازمانی. یک مسئله حاکمیت مربوط به تهدیدات و استراتژی دفاعی کشور است. بنابراین ، تمام جنبه های برنامه ها و اقدامات در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این سه قوه ، به ویژه دولت و مجلس دارای قدرت خوبی برای بهبود و لذت بخش کردن خدمت سربازی هستند ، افزود: به عنوان مثال ، اخیراً ، در جستجوی ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت دولت و مجلس ، حقوق سربازان افزایش یافته است “بنابراین ، می توان از ظرفیت های مجریه و مقننه در این مباحث استفاده کرد.

کمالی ادامه داد: یکی از مشکلات جوانان امروز اشتغال و معیشت است و دوران سربازی مشکلاتی را در زمینه اشتغال و معیشت ایجاد می کند. روسای ستاد ، به ویژه رئیس جمهور ، می توانند به کاهش معیشت و اشتغال سربازان کمک کنند ، بنابراین آنها دیگر چنین نگرانی هایی ندارند.

مشاور ارشد مرکز آموزش نیروهای مسلح مرکزی گفت: “غیر از افزایش حقوق در حین خدمت سربازی ، اقدامات دیگری می توان برای حمایت از سربازان انجام داد.” دولت می تواند بعد از خدمت سربازی فضا را برای جوانان فراهم کند.

وی در مورد اجرای برنامه آموزش سربازی گفت: سربازان دوره نظامی هر مهارتی را فرا می گیرند یا با توجه به درجه ، علاقه و استعداد خود آموزش کارآفرینی می بینند. این افراد باید بتوانند از مهارتهایی که پس از اتمام خدمت خود آموخته اند استفاده کنند و دولت در اینجا نقش موثری دارد.

کمالی با بیان اینکه دولت بعد از خدمت سربازی می تواند مزایا و مزایایی را برای همه جوانان در نظر بگیرد ، گفت: اولویت اشتغال ، اولویت وام ها ، صدور مجوز کار و … از جمله کارهایی است که دولت می تواند برای افراد انجام دهد خدمت سربازی آنها است بیش از آن ، باید ارائه شود

یک مشاور ارشد مرکز آموزش مرکزی سربازان نیروهای مسلح تأکید کرد: “لازم است شرایطی برای یک جوان فراهم شود که بداند مزایای وی بیشتر از شخصی است که سربازی نرفته است.” اگر یک جوان می داند که حقوق بالایی دارد و در طول خدمت سربازی خود یک گواهینامه و مهارت معتبر می گیرد و پس از آن شغل او تضمین می شود ، چرا به سربازی نمی رود؟ بنابراین ، من معتقدم که مسئله آموزش و اشتغال پس از پایان خدمت سربازی باید در اولویت ها و برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا