استان ها

نقاط کور آینه‌های بغل از علل اصلی تصادفات درون شهری است

به گزارش مجله تفریحی زیباروز از اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار کرد: ضلع بیرونی آینه های بغل بسیاری از وسایل نقلیه قابلیت حذف نقطه کور را برای رانندگی ندارند و رانندگانی که به هنگام خروج از پارک صرفا از آینه های بغل استفاده کنند بیشتر در معرض خطر تصادف با وسایل نقلیه هم مسیر در حال حرکت هستند.

وی افزود: تقریبا بیشتر رانندگان از وجود این نقطه کور و خاکستری رنگ مطلع نیستند. بطور مثال در وقوع تصادفات این چنینی راننده در حال خروج از پارک اذعان می کند که کاملا و با دقت در آینه بغل سمت راننده نگاه کرده و چون هیچگونه وسیله نقلیه ای وجود نداشته از پارک خارج شده اما متاسفانه موتورسواری با سمت چپ خودرو برخورد کرده که علت وقوع این حادثه همان عدم حذف نقطه کور توسط راننده خودرو بوده که تحت عنوان عدم رعایت حق تقدم حین خروج از پارک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خاطر نشان کرد: توصیه پلیس برای حذف نقطه کور در زمان شروع به حرکت کردن و خروج از پارک استفاده از نگاه مستقیم به پشت سر توسط رانندگان است که با رعایت این مسئله می توان از عبور وسایل نقلیه در نقاط کور مطلع شده و از بروز حوادث رانندگی جلوگیری کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا