استان ها

آغاز سی و هشتمین بهار علمی دانشگاه آزاد در خطه کویر گناباد

گروه خبرگزاری آنا; گناباد جنوبی‌ترین شهر استان خراسان رضوی با قدیمی‌ترین قنات جهان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گناباد موقعیت جغرافیایی و استراتژیک این شهر است که در قسمت شرقی قنات قرار دارد. کشور. بخشی از کشور این شهر با موقعیت خاص خود دارای ظرفیت های متعددی در بخش های علمی، فرهنگی، صنعتی و معدنی است.

یکی از بزرگترین ثمرات و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی برای مردم این خطه کویری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد است که در تاریخ 11 خرداد 1364 به عنوان چهلمین واحد دانشگاهی کشور با دو جهت در ساختمانی استیجاری تأسیس شد. . این مجموعه که امروزه عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است با 95 رشته (سه رشته دکتری، 27 رشته کارشناسی ارشد و 65 رشته کارشناسی و حرفه ای)، بیش از 13000 فارغ التحصیل، تقریبا 17 هکتار زمین، بیش از 34000 متر مربع. آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، فضای فرهنگی، مجتمع های دانش آموزی دختر و پسر با امکانات مناسب، پانسیون، سوپرمارکت، مجتمع ورزشی بزرگ امام علی (ع)، برگزاری 15 همایش و همایش ملی و منطقه ای، مدارس قدرتمند و منحصر به فرد در شهرستان و ده ها مولفه و ظرفیت دیگر با رسالت خود در ارتقای فرهنگی و تعدیل آموزشی و به عنوان نماد آموزش عالی در شهرستان توانسته تحولی اساسی و شگرف در آموزش عالی گناباد ایجاد کند. تدفین و حضور پربرکت دو شهید هشت سال دفاع مقدس به غنای فرهنگی این واحد دانشگاهی کمک شایانی کرده و هم اکنون 47 استاد و 47 مسئول با این واحد همکاری دارند.

ظرفیت ها:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد با زیربنای 2700 متر مربع یکی از بزرگترین و مجهزترین سالن های ورزشی شهرستان و سالن های کشتی، تکواندو، شطرنج، تنیس روی میز، والیبال، فوتبال پنج نفره، هندبال و بسکتبال را داراست. سالن های مختلف کنفرانس این واحد دانشگاهی با ظرفیت بیش از 600 نفر جهت برگزاری مراسم مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. واحد گناباد به دلیل داشتن ظرفیت کافی و امکانات و تجهیزات عالی از حوزه های آزمایشگاهی (برق، ساختمان، مکانیک، علوم پزشکی، کشاورزی و دامپزشکی) با 50 فضای آزمایشگاهی و کارگاهی مستقل و 46000 جلد کتاب در یک کتابخانه با کلاس های درس برای خواهران و برادران با مساحت. با مساحت بیش از 500 متر مربع، مکانی بسیار مناسب برای علاقه مندان به تحصیل می باشد.

دستاوردها:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد مجهز به امکانات و تجهیزات گاه بی نظیری در زمینه مهندسی برق است که بارها مورد تمجید بازرسان وزارت علوم قرار گرفته است و برگزاری موفق 9 همایش ملی مهندسی برق و مهندسی الکترونیک می باشد. مشهور – معروف. به عنوان مرکز مهندسی برق در شرق. این واحد دانشگاهی با برگزاری سه همایش مددکاری اجتماعی نقش موثری در برنامه ششم توسعه کشور و ایجاد ضرورت اجتماعی داشته است.

واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه تولید علمی گام های موثری برداشته و به سمت دانشگاه های مشکل گشا، راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور، تصویب مرکز تحقیقات برق کاربردی حرکت کرده است. و فناوری های هوشمند، راه اندازی مرکز مشاوره و مدیریت مهارت در زمینه اشتغال، همکاری معاونت فنی و حرفه ای گناباد، برگزاری رویداد مفهومی بزرگ، امضای تفاهم نامه های مشترک با نهادها، ادارات و کارخانجات مختلف از جمله اقدامات این واحد دانشگاهی است.

مدارس واحد گناباد خود از قدرتمندترین مدارس شهرستان و استان هستند. نتایج مسابقات و جشنواره های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی در سطح کشور، استان و شهرستان مؤید این مطلب است. دوره اول و دوم دبستان دخترانه، اول و دوم دبستان پسرانه، دوره اول متوسطه دخترانه و پیش دبستانی در این مجموعه با نزدیک به 900 دانش آموز و نوآموز که حدود 6 درصد از جمعیت دانش آموزی شهرستان را شامل می شود و با حضور معلمان، مدیران و کادر اجرایی ارزنده و برجسته سهم بسزایی در آموزش و پرورش شهرستان دارد.

فعالیت های فرهنگی و دانشجویی:

شاخص ترین بخش حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد میزبان دو شهید گمنام است. کسب رتبه اول کشوری در حوزه فرهنگ و برگزاری سه گردهمایی فرهنگی به نام راز زمان و وحدت، همایش عرفان اسلامی در معارف رضوی و قرآن و عترت، انسجام و وحدت پنهانی هستند. از دیگر افتخارات حوزه فرهنگی این دانشگاه است. حضور پرشور در طرح ها و رویدادهای ملی بصیرت ناب، اندیشه تمدنی، از حماسه تا حماسه، صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی، برگزاری وبینارهای مختلف آموزشی و فرهنگی، برگزاری اردوهای جهادی و مسیرهای دانش آموزی نور، نشریه فعال دانشجویی، فعالیت های چشمگیر بسیج اساتید و کارکنان، ایجاد سه کانون فرهنگی و اجتماعی، هدایت اساتید به مسابقات کشوری قرآن و عترت، هدایت دانش آموزان به مرحله دولتی مسابقات در کرسی های آزاد اندیشی و برگزاری مراسم معنوی از جمله شب قدر با همکاری خیران از دیگر فعالیت های در این منطقه.

چشم انداز:

تصویب و راه اندازی مرکز تحقیقات علوم اجتماعی، ایجاد شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد، تلاش برای افزایش درآمد اتباع غیرشهروندی از طریق قراردادهای مختلف و توسعه آموزشگاه های سام، راه اندازی مرکز نجومی و زبان سام در کوتاه مدت گناباد. دانشگاه آزاد اسلامی. انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت، امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های منحصربفرد، کار اساتید مجرب و کادری توانمند، ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، چالش‌ها را با تاکید ویژه بر مشکلات شهرها و مناطق حل کند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا