استان ها

برنامه‌ریزی ۵ ساله آمریکا برای انجام ۸۸ ماموریت فضایی

نیروی فضایی آمریکا به دلیل نگرانی‌ از میزان ظرفیت، برنامه تدارکات پرتاب خود را تغییر داد و قرار است ۸۸ ماموریت در بازه زمانی سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۲ انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، نیروی فضایی آمریکا به دلیل نگرانی‌هایی که از میزان ظرفیت خود دارد، برنامه تدارکات پرتاب برای دور بعدی قرارداد‌های پرتاب امنیت ملی که معروف به فاز سوم پرتاب فضایی امنیت ملی است را تغییر داد.

نیروی فضایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تعداد ارائه دهندگان برنامه پرتاب امنیت ملی را افزایش دهد. مقامات این کشور ۱۹ ژوئیه گفتند، این تصمیم ناشی از رشد پیش بینی شده تقاضا برای پرتاب ماهواره و نگرانی‌ها در مورد کمبود موشک‌های سنگین در اواخر این دهه بوده است.

سرهنگ داگلاس پنتکاست، معاون مدیر اجرایی برنامه برای دسترسی مطمئن به فضا در فرماندهی سیستم‌های فضا در همین راستا گفت: این نشان‌دهنده رشد در زمینه فضایی است و بنابراین ما در فاز سوم پرتاب در حال اصلاح استراتژی خود هستیم. 

پنتکاست در جریان تماس با خبرنگاران گفت که خرید بعدی خدمات پرتاب، موسوم به فاز ۳ پرتاب فضایی امنیت ملی، برای اطمینان از دسترسی نیروی فضایی به عرضه پرتاب با قیمت گذاری رقابتی در نظر گرفته شده است.

براساس استراتژی دو مسیره برنامه پرتاب فضایی امنیت ملی نیروی هوایی (NSSL)، برنامه انتخاب چندین موشک میان برد برای پرتاب ماموریت‌های مدار پایین و سه پرتاب کننده پرتاب سنگین در تلاش برای کاهش وابستگی وزارت دفاع آمریکا به شرکت‌های اسپیس ایکس و ائتلاف راه‌اندازی و پرتاب است.

معاون مدیر اجرایی برنامه برای دسترسی مطمئن به فضا یادآوری کرد، نیروی فضایی آمریکا تخمین می‌زند که بتواند ۸۸ ماموریت را در بازه زمانی ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۲ انجام دهد. 

وی ادامه داد: ما به بازار نگاه کردیم و ظرفیت را بررسی کردیم.

فاز ۳ استراتژی دو مسیره برنامه پرتاب فضایی امنیت ملی نیروی هوایی آمریکا با هدف پرتابگر‌های کوچک‌تر که به مدار‌های پایین‌تر پرواز می‌کنند، طراحی شده است. لین ۲ به پرتابگر‌های سنگین نیاز دارد که بتوانند محموله‌ها را به ۹ مدار مرجع برسانند که شامل برخی از سخت‌ترین ماموریت‌های وزارت دفاع آمریکا و آژانس اطلاعات می‌شود.

پنتکاست گفت: در طول دوره قرارداد فاز ۳ استراتژی دو مسیره برنامه پرتاب فضایی امنیت ملی نیروی هوایی آمریکا تقاضای تجاری رو به رشدی برای پرتاب وجود خواهد داشت که توسط ابرپروژه‌هایی مانند پروژه کویپر آمازون تقویت خواهد شد. نگرانی دیگر، اتفاقاتی است که در بخش پرتاب‌های کوچک در حال رخ دادن است؛ جایی که شرکت‌هایی که روزی آغازگر این پرتاب‌ها بودند، حالا رفته رفته اعلام ورشکستگی کنند.

معاون مدیر اجرایی برنامه برای دسترسی مطمئن به فضا خاطرنشان کرد، استراتژی دو مسیره برنامه پرتاب فضایی امنیت ملی نیروی هوایی  “اساسا تضمین ظرفیت” برای راه اندازی امنیت ملی و تضمین قیمت‌های رقابتی طراحی شده است. ما تلاش می‌کنیم ۸۰ تا ۹۰ ماموریتی را که به دنبال راه اندازی آن‌ها در این بازه زمانی هستیم، اجرایی کنیم. 

دکمه بازگشت به بالا