استان ها

رتبه دوم استان یزد در رشد نرخ ازدواج در کشور

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از یزد؛ مسعود شریعتی در نشست خبری سامانه آنلاین مطبوعات و خانه رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته ازدواج و تشکیل خانواده برگزار شد ، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان یکی از مهمترین و اصلی ترین دستگاه ها در مسئولیت اجرای برنامه های مختلف هفته عروسی.

شرح ویژه ای از برنامه هفته ازدواج و خانواده در استان یزد

وی با تشریح ویژه برنامه هفته ورزش عمومی و ازدواج جوانان یزد یادآور شد: تسهیل ازدواج جوانان با کمک خیرین از جمله تهیه جهیزیه به روز و ارزان ، جمع آوری جهیزیه از خیرین ، انتشار دعوت نامه مسکن برای زوجین برای دو سال رایگان یا ارزان ، ارائه شغل مناسب به جوانان در آستانه ازدواج و راه اندازی کمپین “بدون جهیزیه” به عنوان یکی از سنتهای قدیمی در میان برنامه های این هفته.

شریعتی با اشاره به برگزاری کارگاه های متعدد در زمینه ازدواج و ایجاد خانواده ای از مشاوران و کارشناسان مجرب گفت: راه اندازی صفحه تخصصی اینستاگرام در زمینه ازدواج در فضای مجازی به عنوان “کافه عشق” ، مراسم تجلیل از خیران و زوج های موفق و تجلیل از داوران عالی در زمینی خانواده یکی دیگر از برنامه های هفته ازدواج است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد به دلایل رشد آمار ازدواج در سال گذشته در استان یزد اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و روانشناسان و فرهنگ سازی و همچنین پرداخت محتوای عالی به جوانان و در نتیجه ازدواج آگاهانه آنها.

وی در پاسخ به اینکه برخی از فعالان اجتماعی دلیل افزایش ازدواج در استان یزد را کاهش هزینه تشکیل خانواده در هنگام شیوع تاج می دانند ، گفت: بدون شک تاج و کاهش نسبی هزینه های ازدواج در آخرین دو سال بر رشد آمار ازدواج تأثیر گذاشته است. همین مسئله در کل کشور نمی تواند تنها دلیل و عامل اصلی افزایش نرخ ازدواج باشد.

مسعود شریعتی بزرگترین عامل در میزان رشد ازدواج در استان یزد را افزایش اقدامات فرهنگی و اقدامات م ofثر در مشاوره تخصصی ازدواج در شهرهای استان دانست و گفت: از طرف دیگر بررسی های تخصصی نشان می دهد که مشکلات موجود نیست عامل اصلی کاهش ازدواج ، ازدواج که ناشی از سبک زندگی جامعه امروز است ، مسئولیت متولدین دهه پنجاه و شصت و عدم تمایل به ازدواج در میان آنها را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه میزان طلاق در استان یزد 72/7 درصد افزایش داشته است ، تصریح کرد: استان یزد براساس آمار طلاق بیستمین استان است و در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. یزد از متوسط ​​سن طلاق در کشور بالاتر است ، بنابراین نرخ رشد ازدواج در استان دو برابر رشد طلاق است.

وی اذعان کرد: ادغام ورزش و جوانان در دولت دهم صورت گرفته است: “خوشبختانه در استان یزد توجه زیادی به حوزه جوانان داشته ایم و سعی کردیم تحت برنامه های اداره تحت الشعاع ورزش قرار نگیریم عمومی برای برنامه های جوانان. ”

شریعتی ابراز تاسف کرد که در سال های گذشته زمین های خاکی بدون حداقل امکانات بخشی از سرانه ورزش استان محسوب می شدند.

وی در پاسخ به این سال که پس از ثبت یک معامله محرمانه برای استفاده از تنها نماینده استان در دو لیگ فوتبال کشور ، چه اقداماتی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان یزد انجام شده است ، گفت: “از لحظه ای که فهمیدیم ، مکاتبات زیادی انجام داده ایم ما پرونده های مختلفی داشته ایم و اکنون این پرونده در دست بررسی است. ما در تلاش هستیم حقوق تیم شهید قندی را بازیابی کنیم.

همچنین معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به فعالیت 8 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان گفت: سال گذشته 190 مرکز مشاوره آموزشی و فرهنگی برگزار و 1131 مرکز مشاوره فرهنگی و آموزشی برگزار شد. زوج های جوان استان با حضور کارشناسان و مشاوران مجرب مشاوره ازدواج ارائه دادند.

اعظم سادات امامی به افزایش پرداخت مزایای زناشویی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 96 درصد متقاضیان وام زناشویی در استان یزد از مزایا بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز از یزد؛ مسعود شریعتی در نشست خبری مطبوعات و خانه رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته ازدواج و تشکیل خانواده برگزار شد ، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان یکی از مهمترین و اصلی ترین دستگاه ها است مسئول اجرای برنامه های مختلف هفته عروسی.

شرح ویژه ای از برنامه هفته های ازدواج و خانواده در استان یزد

وی با تشریح ویژه برنامه هفته ورزش عمومی و ازدواج جوانان یزد یادآور شد: تسهیل ازدواج جوانان با کمک خیرین از جمله تهیه جهیزیه به روز و ارزان ، جمع آوری جهیزیه از خیرین ، انتشار دعوت نامه مسکن برای زوجین برای دو سال رایگان یا ارزان ، ارائه شغل مناسب برای جوانان در آستانه ازدواج و راه اندازی کمپین “از جهیزیه خود محافظت نکنید” به عنوان یکی از سنتهای قدیمی در میان برنامه های این هفته.

شریعتی با اشاره به برگزاری کارگاه های متعدد در زمینه ازدواج و ایجاد خانواده ای از مشاوران و کارشناسان مجرب گفت: راه اندازی صفحه تخصصی اینستاگرام در زمینه ازدواج در فضای مجازی به عنوان “کافه عشق” ، مراسم تجلیل از خیران و زوج های موفق و تجلیل از داوران عالی در زمینی خانواده یکی دیگر از برنامه های هفته ازدواج است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد به دلایل رشد آمار ازدواج در سال گذشته در استان یزد اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و روانشناسان و فرهنگ سازی و همچنین پرداخت هزینه های عالی ارائه شده به جوانان و در نتیجه ازدواج آگاهانه آنها.

وی در پاسخ به اینکه برخی از فعالان اجتماعی دلیل افزایش ازدواج در استان یزد را کاهش هزینه تشکیل خانواده در هنگام شیوع تاج می دانند ، گفت: بدون شک تاج و کاهش نسبی هزینه های ازدواج نسبت به گذشته دو سال یکسان در سراسر کشور نمی تواند تنها دلیل و عامل اصلی افزایش نرخ ازدواج باشد.

مسعود شریعتی بزرگترین عامل رشد نرخ ازدواج در استان یزد را افزایش اقدامات فرهنگی و اقدامات م ofثر در مشاوره تخصصی ازدواج در شهرهای استان دانست و گفت: از طرف دیگر بررسی های تخصصی نشان می دهد که مشکلات موجود نیست عامل اصلی کاهش ازدواج ، ازدواج که ناشی از سبک زندگی جامعه امروز است ، مسئولیت متولدین دهه پنجاه و شصت و عدم تمایل به ازدواج در میان آنها را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه میزان طلاق در استان یزد 72/7 درصد افزایش داشته است ، تصریح کرد: استان یزد براساس آمار طلاق بیستمین استان است و در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. یزد بالاتر از متوسط ​​سن طلاق در کشور است ، بنابراین نرخ رشد ازدواج در استان دو برابر رشد طلاق است.

وی با تایید اینکه ادغام ورزش و جوانان در دولت دهم صورت گرفته است ، اذعان داشت: خوشبختانه در استان یزد توجه زیادی به حوزه جوانان داشته ایم و سعی کرده ایم در برنامه های اداره تحت الشعاع ورزش قرار نگیریم عمومی برنامه های جوانان. ”

شریعتی ابراز تاسف کرد که در سال های گذشته ، زمین های خاکی بدون حداقل امکانات بخشی از سرانه ورزش های استانی محسوب می شدند.

وی در پاسخ به این سال که پس از ثبت یک معامله محرمانه برای استفاده از تنها نماینده استان در دو لیگ فوتبال کشور ، چه اقداماتی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان یزد انجام شده است ، گفت: “از لحظه ای که فهمیدیم ، مکاتبات زیادی انجام داده ایم ما پرونده های مختلفی داشته ایم و این پرونده اکنون در دست بررسی است. ما در تلاش هستیم حقوق تیم شهید قندی را بازیابی کنیم.

همچنین معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به فعالیت 8 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان گفت: سال گذشته 190 مرکز مشاوره آموزشی و فرهنگی برگزار و 1131 مرکز مشاوره فرهنگی و آموزشی برگزار شد. زوج های جوان استان با حضور کارشناسان و مشاوران مجرب مشاوره ازدواج ارائه دادند.

اعظم سادات امامی به افزایش پرداخت مزایای زناشویی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 96 درصد متقاضیان وام زناشویی در استان یزد مزایا دریافت کرده اند.

46

دکمه بازگشت به بالا