حوادث

سرشبکه‌های بزرگ‌ترین باند قاچاق سوخت کشور دستگیر شد/ پولشویی کلانی انجام شده بود

آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی قهرمانی، صبح امروز (یکم مهرماه) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران ملی و استانی در دفتر رئیس کل دادگستری هرمزگان برگزار شد، با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با قاچاق سخت، اظهار کرد: اقدامات بسیار بزرگی در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت در استان هرمزگان در حال انجام است و می‌توان گفت در این حوزه به اقدامات سنتی بسنده نشده است.

وی، با ذکر این نکته که مبارزه با قاچاق مسئله‌ای چند بعدی است که سایر موضوعات را در خود نیز جای می‌دهد، افزود: برای مبارزه با قاچاق سوخت و ریشه‌کن کردن این مسئله در استان هرمزگان علاوه بر فعالیت‌های سنتی و مبارزه در میدان، اقدامات نرم‌افزاری نیز برای پیشگیری از بروز و گسترش این مسئله نیز در حال انجام است.

کامیون‌ها و خودروهایی که ده‌ها بار در روز سوخت‌گیری کنند توقیف می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، با اشاره به اقدامات پیش‌دستانه برای جلوگیری از قاچاق سوخت، بیان کرد: تیم‌های مختلف کنترل و نظارت بر توزیع سوخت را در جایگاه‌ها مستقر کرده‌ایم و علاوه بر آن با استفاده از دوربین‌های نصب شده در اماکن حساس، تمام خودروها و کامیون‌هایی که ده‌ها بار در روز سوخت‌گیری می‌کنند شناسایی و توقیف می‌شوند.

قهرمانی، سود حاصل کامیون‌داران از قاچاق سوخت را روزانه ۱۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: با اقدمات انجام شده شبکه‌ها و سرشبکه‌های قاچاق سوخت در هرمزگان شناسایی و دستگیر شده‌اند. این شبکه‌ها با عنوان مغازه‌های تعویض پلاک و یا مرکز معاینه فنی در حاشیه شهر بندرعباس، اقدام به انباشت سوخت کامیون‌ها کرده بودند سپس از طریق وانت‌ها وخودرهای حمل سوخت، آن را به شهرستان میناب و سپس به دریا انتقال می‌دادند.

شبکه‌ قاچاق سوختی با بیش از ۵۵۰۰ خودرو و کامیون متلاشی شد/ خودروهای قاچاقچیان توقیف خواهد شد

وی، خودروهای موجود در اختیار این شبکه قاچاق سوخت را ۵۵۹۰ دستگاه عنوان کرد و اظهار کرد: بیش از پنج هزار و ۵۹۰ دستگاه در این شبکه قاچاق سوخت فعالیت می‌کردند که از این تعداد هزار و سه دستگاه تانکر، ۲ هزار و ۸۹۶ دستگاه کامیون و هزار و ۶۷۶ دستگاه خودروی سواری بودند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، با اشاره به اتمام مراحل قضایی برخورد با قاچاقچیان، ابراز کرد:‌ تمام خودروهای دخیل در امر قاچاق سوخت توقیف خواهد شد و جریمه‌های سنگینی برای فعالین این حوزه صادر می‌شود.

قهرمانی با اشاره به دستگیری ۲ هزار قاچاقچی و هشت مهره اصلی و سرشبکه قاچاق سوخت، گفت: پس از دستگیری این باند قاچاق سوخت مشخص شد که پولشویی کلانی انجام شده است؛ به همین جهت به دنبال شناسایی افراد پشت پرده هستیم. حجم فعالیت این شبکه به نحوی بوده که در هر ساعت ۱۸ خودرو و کامیون فقط از یک نقطه اقدام به تخلیه و بارگیری می‌کردند.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا