حوادث

سوخت قاچاق موجب انفجار منزل مسکونی در کرمان شد

مجله تفریحی زیباروز/کرمان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انفجار یک منزل مسکونی به دلیل انتشار گاز بنزین خبر داد.

ابراهیم بابایی امروز ۱۱ مردادماه در تشریح این خبر گفت: این حادثه در ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز رخ داده است.

او محل این حادثه را کوچه شماره ۲۹ خیابان گلدشت اعلام کرد و افزود: این انفجار علاوه بر آتش‌سوزی گسترده و خسارات قابل توجه، موجب فروریختن شیشه‌های برخی منازل اطراف و ایجاد رعب و وحشت ساکنان این منطقه شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خسارات ناشی از انفجار را که از منازل اطراف گزارش شده نیز قابل توجه و شدید دانست و گفت: مصدومیت‌های ناشی از وقوع حادثه، به اظهارات همسایگان مربوط می‌شود که بنا بر اظهار برخی از آن‌ها، سقوط و پرتاب اشیا از قبیل لوستر و …، در اثر موج انفجار، موجب صدماتی شده است.

او به حضور ۱۵ آتش‌نشان با چهار دستگاه خودروی اطفایی و تجهیزات کامل، به‌همراه برخی از مسئولان این سازمان برای مهار آتش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش آتش‌نشانان، علاوه بر مهار آتش، عملیات لکه‌گیری در فرایند مبارزه با آتش‌سوزی نیز به پایان رسیده است.

بابایی افزود: با توجه به حجم قابل توجه سوخت(بنزین) باقی‌مانده در محل و خودرو، با حضور پلیس و انتقال امن خودرو به خارج از منطقه مسکونی و یا مکان مناسب دیگر، عملیات خاتمه یافت.

او ادامه داد: تا انتقال خودروی حامل سوخت توسط پلیس، یک دستگاه خودروی اطفایی در محل حادثه در خیابان گلدشت حضور داشت. 

بابایی بیان کرد: بررسی همکارانی که به‌منظور ثبت گزارش حادثه در محل حضور داشته‌اند و اطلاعات مورد نیاز را جمع‌بندی کرده‌اند، حاکی از این است که پنج دستگاه خودرو و ۲۰ منزل مسکونی از پیامدهای نامطلوب ناشی از انفجار بامداد امروز، کم و بیش خسارت دیده اند. 

او با بیان اینکه شدت انفجار، به ترک‌خوردگی برخی ساختمان‌ها منجر شد، گفت: این حادثه، درگیری همسایه‌ها با فرد خاطی را به‌همراه داشت. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: با توجه به حجم قابل توجه بنزین و بخارات قابل اشتعال موجود در محیط، این آتش‌سوزی گسترده، موجب سوختن یک دستگاه خودرو و خسارت به دو واحد مسکونیِ طبقات فوقانیِ آن شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا