اجتماعی

مصوبه کنکور، بار دیگر هویت را به مدرسه بازگرداند

مجله تفریحی زیباروز/خوزستان مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی توانست بار دیگر هویت را به نهاد مدرسه بازگرداند؛ بر این اساس ۶۰ درصد از نمره کل فرد در درون کلاس و بر اساس ارزشیابی‌های معلم مشخص می‌شود.

عباس سلطانیان امروز (۲ اسفندماه) در جمع مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان خوزستان، اظهار کرد: طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی به عنوان یک برنامه نوین و منسجم یکی از بهترین الگوهای تحقق کیفیت‌بخشی در سطح آموزش و پرورش کشور است؛ البته بی شک تحقق برنامه‌های کیفیت‌بخشی بدون مشارکت فراگیر مدیران به عنوان راهبران تحولی محقق نخواهد شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، وی با اشاره به علت موفقیت مدیران آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی، خاطرنشان کرد: داشتن باور و بصیرت به برنامه‌های کیفیت‌بخشی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای ذی‌نفعان طرح کیفیت‌بخشی و ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی از جمله معیارهای لازم برای موفقیت در اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی است.

مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال مهم‌ترین سال برای انجام هدایت تحصیلی است، عنوان کرد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی توانست بار دیگر هویت را به نهاد مدرسه بازگرداند. بر این اساس ۶۰ درصد از نمره کل فرد در دورن کلاس و بر اساس ارزشیابی‌های معلم مشخص می‌شود. بدین ترتیب در سه سال به صورت فرآیندی تصمیم‌گیری در ارتباط آینده تحصیلات دانشگاهی فرد صورت خواهد گرفت.

 سلطانیان در پایان با اشاره به اجرای طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی در استان خوزستان، گفت: استان خوزستان با اجرای نظام‌مند طرح جهش می‌تواند به عنوان یک الگو ذیل برنامه‌های کیفیت‌بخشی آموزشی تربیتی قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا