فرهنگ و هنر

واکنشی به نقد «خانه-موزه جلال و سیمین»

یوسفعلی میرشکاک به نقد خواهرزاده جلال آل‌احمد نسبت به عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و این‌که خانه‌موزه «جلال و سیمین» میزبان خوبی برای صدسالگی جلال نبوده است، واکنش نشان داد.

یادداشت محمدحسین دانایی، خواهرزاده جلال آل‌احمد در انتقاد به برگزاری مراسم صدسالگی این نویسنده در خانه‌اش با عنوان «نقدی به خانه-موزه جلال و سیمین» در مجله تفریحی زیباروز منتشر شد؛ البته او تأکید داشت نقدش بر عملکرد کارکنان و مسوولان این خانه-موزه نبوده و روی صحبتش نحوه مدیریت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است.

حالا یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر در واکنشی به این موضوع در یادداشتی که برای مجله تفریحی زیباروز ارسال شده نوشته است: «باسلام به هر کسی که اهل سلام است. من از دیدن یادداشت جناب دانایی و پخش آن در فضای مجازی شگفت‌زده شدم. دست برقضا آن روز بنده هم در مراسم خانه‌ جلال حضور داشتم و جناب دانایی ظاهرا آن روز اعتراضی نداشت. شاید ایشان توقع داشته که مسئولین درجه یک و روسای سازمان‌ها و نهادهای چنین وچنان پای منبر ایشان باشند که باید عرض کنم هرچند آن جماعت گرفتارتر از آن هستند که دعوتی را که در آن سودی نباشد لبیک بگویند به احتمال بسیار زیاد مواضع ایشان را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهند که آل‌احمد همان آل‌احمد مصادره‌شده باقی بماند.

به هرحال تا آنجا که من سراغ دارم مدیریت خانه موزه سیمین و جلال و کارکرد این مجموعه مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر بوده و یکی از معدود جاهایی است که با کمترین هزینه حافظ آبروی فرهنگی است که مغلوب سیاست واقع شده. جناب دانایی در کتاب «راز حج» جلال سعی کرده بر تاریکی‌ها نور بتاباند دریغا که با این یاداشت ساحتی روشن را تاریک کرده است.

یاعلی مدد»

انتهای پیام 
 

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا