استان ها

انتشار کتاب «واژه‌نامه مصور زنبور عسل و اصطلاحات زنبورداری» در جهاددانشگاهی زنجان

مجله تفریحی زیباروز/زنجان یکی از مترجمان کتاب «واژه‌نامه مصور زنبور عسل و اصطلاحات زنبورداری» گفت: واژه‌نامه مصور به صورت کتاب راهنما نوشته شده‌ است تا دانشجویان، مدرسان، زنبورداران تازه‌کار و زنبورداران باتجربه‌ بتوانند از آن استفاده کنند.

لطفعلی دولتی در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، درباره کتاب «واژه‌نامه مصور زنبور عسل و اصطلاحات زنبورداری» اظهار کرد: کتاب «واژه‌نامه مصور زنبور عسل و اصطلاحات زنبورداری» ترجمه کتاب An Illustrated Glossary of Honey Bee and Beekeeping Terminology بوده که به قلم Sue Remenyi به رشته تحریر در آمده است.

وی با بیان اینکه ترجمه کتاب با همکاری مجید نصیری انجام شد، افزود: هدف از انتشار واژه‌نامه حاضر، این است که فعالان این حرفه بتوانند از زمینه مشترکی استفاده کرده و ارتباط برقرار کنند که این ارتباط برای حصول موفقیت و رفع مشکلاتی که در این حرفه با آن‌ها درگیر هستند.

دولتی درباره اهمیت کتاب «واژه‌نامه مصور زنبور عسل و اصطلاحات زنبورداری»، تصریح کرد: کتاب ترجمه شده در زمینه‌های مختلفی همچون، رفع چالش‌ها و مشکلات زنبورداری، دانستن واژه‌ها و اصطلاحات مرتبط با زنبور عسل، بیماری‌های این حشره، محیط‌زیست آن و ابزارها و وسایل مورد نیاز برای مراقبت و مدیریت زنبور عسل، از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: واژه‌ها و اصطلاحات در مورد زیست‌شناسی و ریخت‌شناسی زنبور عسل، رشد و رفتار آن، بیماری‌ها، آفات و درمان ‌آن‌ها، انواع و کاست‌های زنبور عسل، گونه‌های زنبور عسل‌، زنبورداری، گل‌ها و گرده، و عسل و تولید آن هشت بخشی تشکیل‌دهنده کتاب «واژه‌نامه مصور زنبور عسل و اصطلاحات زنبورداری» است.

مترجم کتاب «واژه‌نامه مصور زنبور عسل و اصطلاحات زنبورداری» خاطرنشان کرد: واژه‌نامه مصور به صورت کتاب راهنما نوشته شده‌ است تا دانشجویان، مدرسان، زنبورداران تازه‌کار، زنبورداران باتجربه‌تر و همه افراد علاقمند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا