استان ها

زمستان دست بردار بهار نیست/ بارش برف و کاهش دما در برخی مناطق آذربایجان شرقی

به گزارش مجله تفریحی زیباروز از تبریز، کاهش ناگهانی دما و بارش برف در برخی نقاط آذربایجان شرقی مردم و مسافران نوروزی را غافلگیر کرده است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای تبریز در زمان حاضر هفت درجه نسبت به زمان مشابه دیروز کاهش یافته است.

محمد امیدفر اظهار کرد: سامانه بارشی از شب گذشته وارد استان شده است و روز چهارشنبه از شدت فعالیت آن کاسته می شود.

وی ادامه داد: از فردا سه شنبه شدت وزش باد نیز در استان افزایش می یابد اما تغییرات قابل ملاحظه ای در دمای استان روی نخواهد داد.

امیدفر به گرم ترین و سردترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: میانه با ۲۰ درجه بالای صفر گرم ترین و ورزقان و بستان آباد با صفر درجه سردترین شهرهای استان بودند.

وی دمای فعلی تبریز را سه درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای تبریز دیروز در همین ساعت ۱۰ درجه بالای صفر بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.

محورهای ارتباطی آذربایجان شرقی لغزنده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی به بارش برف در برخی محورهای استان اشاره کرد و گفت: این بارش ها موجب لغزنده شدن برخی محورها شده اما ترافیک روان است.

غلامرضا رسول زاده، اعلام کرد: در زمان حاضر بارش در محورهای اهر – کلیبر، تبریز – بستان آباد و صوفیان – مرند به صورت برف ادامه دارد و در سایر محورهای ارتباطی استان بارش ها به صورت باران است.

وی با اشاره به اینکه در گردنه های شیبلی، گویجه بئل و یام، مه غلیط حاکم است بر ضرورت احتیاط در رانندگی در محورهای استان تاکید کرد.

بارش باران و برف در محورهای ارتباطی شهرستان مرند ؛ ضرورت رعایت احتیاط از سوی رانندگان

فرمانده پاسگاه پلیس راه مرند – تبریز از بارش برف و باران در این محور و لغزنده بودن آن خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل بارش برف و باران در محورهای ارتباطی شهرستان از جمله محور صوفیان، رعایت احتیاط بیشتر توسط رانندگان ضروری است.

سرهنگ “محمد علی جاودانی” با اعلام اینکه همه محورهای ارتباطی شهرستان مرند باز و تردد در آنها جریان دارد، اضافه کرد: رعایت فاصله طولی خودروها در شرایط بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه برای پیشگیری از حوادث رانندگی الزامی است.

وی به آمادگی پلیس راه و سایر ارگان های مرتبط برای خدمت رسانی به مردم و رانندگان اشاره و تأکید کرد: با رعایت اصول ایمنی در رانندگی می توان از بروز حوادث رانندگی و سنگین شدن بار ترافیکی جلوگیری کرد.

جاودانی به رانندگان توصیه کرد: قبل از سفر از سلامت خودرو، برف پاکن ها، بخاری خودرو، چراغ و لاستیک ها و پر بودن باک بنزین اطمینان حاصل کنند و در صورت غیرضرور بودن ، مسافرت را لغو کنند.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا